Fiat tipo s-design będzie jedną z gwiazd stoiska włoskiej marki w trakcie salonu samochodowego w Genewie. Od dotychczas oferowanych w Polsce wersji będzie różnić się ekskluzywnym szarym nadwoziem Grigio Metropoli dedykowanym wyłącznie dla tej odmiany. Także szeroki grill lśniący czernią niczym fortepian przebiegający przez cały przód jest jego znakiem szczególnym. Identycznym lakierem pokryto również wloty powietrza i obudowy lusterek. Szlachetności dodają nowe 18-calowe alufelgi i przyciemniane tylne szyby.
W tipo s-design debiutują reflektory Bi-Xenon. Zdaniem producenta takie lampy oświetlają drogę o 30 proc. skuteczniej niż zwykłe. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że lepsza widoczność przekłada się to na bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
Wnętrze przeszło całkowitą metamorfozę. Zyskało na jakości. W oczy rzucają się fotele pokryte materiałowo-skórzaną tapicerką. Także deska rozdzielcza dzięki wstawkom polakierowanym na czarno i szaro wskoczyła o poziom wyżej. Do odnowienia przyczyniły się nowe dodatki na tunelu centralnym oraz panelach drzwi.
Pod maską debiutującego w Genewie tipo s-design przewidziano benzynowy silnik 1.4 T-Jet/120 KM. O elastyczność i zrywność zatroszczy się 215 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który kierowca dostanie już przy 2500 obr./min.
Poza 120-konnym turbobenzynowcem tipo s-design będzie dostępny z turbodieslem 1.6 Multijet 120 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem DCT, benzynowym 1.6 E-Torq 110 KM z automatyczną skrzynią biegów oraz LPG-benzyna 1.4 T-jet o mocy 120 KM.
W Polsce fiata tipo s-design będzie można zamawiać już w marcu. Wkrótce do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączy tipo station wagon s-design, czyli kombi z nutką luksusu.