Klasyka w stylu lat 60.
Pasjonatów klasycznych motocykli z pewnością ucieszyła reaktywacja w 2002 roku legendarnego roadstera Triumph T100 Bonneville, niezwykle popularnego w latach 60-tych i 70-tych. To ponadczasowa maszyna, która przez wielu wielbicieli jednośladów uważana jest za swoisty archetyp motocykla. Pomimo, że posiada niezbyt wygórowane osiągi, każdy użytkownik tej maszyny z pewnością potwierdzi, że zachwyca - nie tylko przyjemnością jazdy, ale również swoim pięknym wyglądem. Ceny współczesnego T100 w internetowej giełdzie otoMoto.pl zaczynają się od 16 tys. zł za 7-letni egzemplarz. Natomiast chcąc kupić tegoroczny model, trzeba się już liczyć z wydatkiem powyżej 30 tys. zł. Podobne ceny dotyczą modelu Triumph Bonneville SE, również stylistycznie nawiązującego do klasyka sprzed 40 lat. Rocznik 2010 znaleźliśmy w cenie 31,9 tys. zł.
Motocykle z filmowego ekranu
Szalone pościgi samochodowe i motocyklowe stanowią nieodłączny element filmów akcji, podnoszący poziom adrenaliny u widzów. A nie ma chyba lepszego świadectwa niesamowitych osiągów i niezawodności dla maszyny, jak rola u boku Jamesa Bonda. Kultowy chopper marki BMW - R 1200 C zagrał, kierowany przez Pierce’a Brosnana, w osiemnastym filmie o agencie 007 - "Tomorrow Never Dies" w 1997 roku. O tym, że jest to kultowy motocykl świadczyć może również dość wysoka cena - model z 2004 roku, w którym to ostatnie sztuki zeszły z taśmy produkcyjnej, kosztuje niemal 39 tys. zł.
Myśląc o słynnych filmowych jednośladach, na myśl przychodzi również sportowy Kawasaki GPZ 900 R, który na kinowym ekranie zadebiutował w 1984 roku. Do historii przeszedł dzięki roli w "Top Gun", jako motocykl Mavericka granego przez Toma Cruise’a. Na internetowej giełdzie otoMoto.pl znaleźliśmy kilka zabytkowych już modeli z II połowy lat 80. w cenach od 3 tys. do 4,5 tys. zł.
Niekwestionowany prestiż
Sprawdziliśmy również, co na rynku wtórnym znajdą prawdziwi koneserzy. Przejrzeliśmy kilkaset ofert legendarnych Harleyów. Najstarsze znalezione przez nas 3 modele HD Civilian WLD, pochodzą z 1942 roku. Zabytki, odrestaurowane w nowych, oryginalnych częściach wycenione zostały a na 44 tys. zł, egzemplarz do remontu na 33 tys. Jazda na Harleyu to niekwestionowana jakość i prestiż, z którymi w parze idzie nierzadko bardzo wysoka cena. Za współcześnie wyprodukowaną, indywidualnie wykonaną i ręcznie wykończoną sztukę dać trzeba bagatela 130 tys. zł., ale znaleźliśmy również wiele egzemplarzy za dużo mniej wygórowaną cenę. Najtańszy i najmniejszy z wyprodukowanych przez Harleya Davidsona jest sportowy model Sportster Evolution. 10-letni egzemplarz - wariant z mocniejszym silnikiem o pojemności 1200 m3, dostać można w cenie ok. 19 tys. zł