Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Rewolucyjny silnik powalił ekspertów na kolana! Tego jeszcze nie było

15 czerwca 2012, 09:39
Nowy silnik opracowany przez inżynierów Forda, 1.0 EcoBoost otrzymał tytuł "International Engine of the Year" za rok 2012...
Nowy silnik opracowany przez inżynierów Forda, 1.0 EcoBoost otrzymał tytuł "International Engine of the Year" za rok 2012... / Inne / Ford
Ma małą pojemność i dużo mocy. Co ważne, pali niezwykle mało benzyny dzięki rewolucyjnej technologii. Czyj to wynalazek? Kto zaskoczył międzynarodowych ekspertów? Kto pęka z zazdrości? Znamy wyniki konkursu na najlepszy silnik 2012 roku. "International Engine of the Year Award" należy do najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży motoryzacyjnej. Nagroda jest przyznawana od 1999 roku. Przed wyłonieniem zwycięzcy 76 dziennikarzy motoryzacyjnych z 36 krajów sprawdzało silniki pod kątem ich osiągów, sposobu pracy i ekonomiczności.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
citroen peugeot volkswagen ford bmw opel chevrolet audi

Powiązane

Reklama

Komentarze(16)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • dg
    2012-06-17 03:59:36
    najlepsze silniki produkuje DAMEL
    0
  • Adam M
    2012-06-14 17:15:17
    248000 obrotów na minutę to jeżeli element wirujący ma promień 10cm daje 2,5 macha (prędkości dźwięku)
    Barany dziennikarze
    0
  • stary telewidz
    2012-06-14 15:55:49
    Takie silniki istnieją od wielu, bardzo wielu lat. Napędzane nie tylko ropopochodnymi paliwami. Ale nie pojawią się, ponieważ patenty na ich produkcję wykupują i zamrażają wydobywcy ropy naftowej. Proste?
    0
  • aw
    2012-06-14 17:54:31
    polacy i tak powiedzą że to szajs .lepszy dymiący diesel na olej z frytek
    0
  • Tofik
    2012-06-14 18:23:00
    re~stary telewidz.
    Niestety masz rację. Ford już dawno opracował silniki na wodór i na wodę, ale lobby naftowe nie dopuszcza do ich produkcji. Na dodatek żadnemu rządowi nie zależy na tanich paliwach, bo dzięki ropie mogą bezkarnie okradać kierowców różnego rodzaju podatkami.
    0
  • qba
    2012-06-14 19:33:18
    Jak wygra 7 lat z rzędu w swoim przedziale poj. jak 1.4TSI to będzie można powiedzieć o pełnym sukcesie. Konstrukcja ciekawa (i za to wyróżniono) i może wybić się, ale jakiś czas musi pobyć na rynku.
    0
  • europejczyk
    2012-06-14 19:47:12
    I tak najważniejsza i logiczna informacja dla Polaków czy te "cudo" da się zagazować bo ceny paliw mamy europejskie a zarobki chińskie więc gaz to podstawa w Polsce by stać było na jazdę .Jeśli nie da się zagazować to Polak i tak woli kupić auto którego silnik może i więcej pali ale po zagazowaniu to i tak wyjdzie na plus w tym drogim kraju .
    0
  • qwe
    2012-06-14 19:53:10
    dac turbo do ticowego i tez wygra
    0
  • tyjo
    2012-06-14 21:10:22
    Trzeba przyznać że wygrana silnika 1,4 TSI siódmy raz z rzędu robi duże wrażenie, ciekawe czy ktoś będzie w stanie zbliżyć się do takiego wyniku
    0
  • gardan
    2012-06-14 21:54:46
    Eco boost itp są dobre ale... zobaczymy co będzie po przebiegu 100tyś. Pewnie do kosza z takim silnikiem. Matiz bez turbiny ma przebiegi 300tyś i jest ok a to nowe coś? Zobaczymy ile wytrzyma. Stawiam na 100tyś. Nie więcej.
    0
  • wagon1961
    2012-06-15 16:51:48
    Jak sie cos szybko kreci to sie szybko cos odkreci poluzuje i zepsuje
    0
  • emeryt-kierowca
    2012-06-17 17:08:39
    Karoserie z puszek po piwie, silniki na jeden sezon, co jeszcze aby wydoić durnych zapaleńców motoryzacji ??
    0
  • inż
    2012-06-18 06:52:14
    No proszę, kilka lat temu ludzie narzekali że 1,4 TSI Volkswagena ma za małą pojemność w stosunku do mocy, teraz mamy litrówkę z trzema cylindrami i mocą 135 KM i to działa ;-) A Silnik 1,4 TSI z VW zwycięża po raz siódmy z rzędu w swojej klasie pojemnościwoej.
    0
  • Volkswagen
    2012-06-18 09:11:54
    Silnik TSI czyli po około 100 tyś wymiana silnika.
    0
  • tm
    2012-06-18 17:08:27
    qba , tyjo - w wolksvagenie pracujecie?
    0
  • ENTER
    2012-09-24 19:47:39
    Mój VR 6 2.9 l 92 r. dojechał już na Księżyc . I wraca z powrotem. EcoBoost 1.0 - pierdnięcie.
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama