Pod maską testowanej Pandy znajdował się dwucylindrowy, benzynowy, turbodoładowany silnik TwinAir o pojemności 875 ccm i mocy 85 KM znany z Fiata 500 oraz Lancii Ypsilon. Niewielka jednostka produkowana przez przez Fiat Powertrain Technologies (FPT) w Bielsku-Białej lubi wysokie obroty. Pandą z TwinAirem można się bardzo dynamicznie poruszać, jednak wymaga to mocnego wciskania pedału gazu. Według danych fabrycznych Panda rozpędza się do setki w 11,2 sekundy. Przy spokojnej jeździe, na niskich obrotach doskwiera nieco niska kultura pracy silnika, niemniej jednak aby uzyskać niskie wyniki spalania należy zmieniać biegi zgodnie z wskazaniami "shift indicatora", czyli przy stosunkowo niewielkiej prędkości obrotowej silnika. Dla miłośników jazdy "o kropelce" dostępny jest jeszcze aktywowany przyciskiem tryb "Eco" ograniczający moment obrotowy do 100 Nm a przeciętne spalanie do 4,2 l/100 km (wg danych fabrycznych).
1
Inne
2
Inne
3
Inne
4
Inne
Reklama
5
Inne
6
Inne
7
Inne
8
Inne
9
Inne
Reklama
10
Inne
11
Inne
12
Inne
13
Inne
14
Inne
15
Inne
16
Inne
17
Inne
18
Inne
19
Inne
20
Inne
21
Inne
22
Inne
23
Inne
24
Inne
25
Inne
26
Inne
27
Inne
28
Inne
29
Inne
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
(...) "nieco niska kultura pracy silnika", (...)
Pytanie do redakcji: na czym polega kultura pracy silnika samochodu?
Och, ci redakcyjni fachowcy od motoryzacji.
Komentarze (2)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszePytanie do redakcji: na czym polega kultura pracy silnika samochodu?
Och, ci redakcyjni fachowcy od motoryzacji.