Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Zobacz nowe auto z polskim sercem

16 stycznia 2012, 15:29
Fiat Panda
Fiat Panda / Inne
Pod maską testowanej Pandy znajdował się dwucylindrowy, benzynowy, turbodoładowany silnik TwinAir o pojemności 875 ccm i mocy 85 KM znany z Fiata 500 oraz Lancii Ypsilon. Niewielka jednostka produkowana przez przez Fiat Powertrain Technologies (FPT) w Bielsku-Białej lubi wysokie obroty. Pandą z TwinAirem można się bardzo dynamicznie poruszać, jednak wymaga to mocnego wciskania pedału gazu. Według danych fabrycznych Panda rozpędza się do setki w 11,2 sekundy. Przy spokojnej jeździe, na niskich obrotach doskwiera nieco niska kultura pracy silnika, niemniej jednak aby uzyskać niskie wyniki spalania należy zmieniać biegi zgodnie z wskazaniami "shift indicatora", czyli przy stosunkowo niewielkiej prędkości obrotowej silnika. Dla miłośników jazdy "o kropelce" dostępny jest jeszcze aktywowany przyciskiem tryb "Eco" ograniczający moment obrotowy do 100 Nm a przeciętne spalanie do 4,2 l/100 km (wg danych fabrycznych).

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
silnik fiat Panda TwinAir
Reklama

Komentarze (2)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • road
    2012-03-09 10:09
    Z polskim sercem - to polacy zaprojektowali silnik?
    0
    zgłoś
  • Berliner2
    2012-02-02 19:13
    (...) "nieco niska kultura pracy silnika", (...)
    Pytanie do redakcji: na czym polega kultura pracy silnika samochodu?
    Och, ci redakcyjni fachowcy od motoryzacji.
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama