Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Co zamiast bramek na autostradach? Nie ma rozwiązania bez wad. LISTA

17 września 2014, 12:18
Zalety:- płynny przejazd po sieci autostrad- możliwość wykorzystania obecnie funkcjonującej infrastruktury dla pojazdów ciężkich- niższe koszty rozbudowy (brak konieczności budowania kolejnych placów poboru opłat)- możliwość współpracy systemu z innymi systemami, także europejskimi- brak konieczności wypłaty rekompensat dla koncesjonariuszy- możliwe inne obszary wykorzystania: zarządzanie ruchem, opłata za parking czy wjazd do miastWady:- konieczność szerokiej rozbudowy sieci dystrybucji (nawet dla 5-6 mln nowych użytkowników)- konieczność wyposażenia samochodów w urządzenia pokładowe
Zalety:- płynny przejazd po sieci autostrad- możliwość wykorzystania obecnie funkcjonującej infrastruktury dla pojazdów ciężkich- niższe koszty rozbudowy (brak konieczności budowania kolejnych placów poboru opłat)- możliwość współpracy systemu z innymi systemami, także europejskimi- brak konieczności wypłaty rekompensat dla koncesjonariuszy- możliwe inne obszary wykorzystania: zarządzanie ruchem, opłata za parking czy wjazd do miastWady:- konieczność szerokiej rozbudowy sieci dystrybucji (nawet dla 5-6 mln nowych użytkowników)- konieczność wyposażenia samochodów w urządzenia pokładowe / Shutterstock
Los bramek na autostradach jest już przesądzony. Wciąż jednak już nie wiadomo, co je zastąpi. Sprawdź, jakie scenariusze rozważa rząd oraz jakie są ich mocne i słabe strony.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama