Nowy fragment trasy S8, który zostanie oddany kierowcom do ruchu ma długości ok. 5,8 km, pozwoli na ominięcie zakorkowanych Janek i Raszyna kierowcom jadącym w stronę Wrocławia i Katowic.
Fragment drogi został wybudowany w ramach kontraktu na przebudowę trasy S8 na 11 km odcinku z Opaczy do Paszkowa do parametrów drogi ekspresowej.
Nowa trasa ekspresowa będzie miała na odcinku Opacz-Paszków trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP - dwa pasy ruchu.
Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków. Inwestycja warta jest warta 565,7 mln zł.
- Oddanie pierwszego fragmentu drogi na pięć miesięcy przed planowanym terminem to zasługa m.in. dobrej i sprawnej współpracy pomiędzy GDDKiA jako inwestorem i wykonawcą, wysokich standardów zarządzania kontraktem w tym szybkiego podejmowania decyzji na dynamicznej budowie i wsparcia ze strony inwestora na etapie uzyskiwania decyzji administracyjnych w celu usprawnienia procesu - wyjaśnia Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Jego zdaniem udostępnienie kierowcom fragmentu trasy będącego obwodnicą Janek usprawni i przyspieszy wyjazd z Warszawy w kierunkach południowych. Kierowcom jadącym w kierunku Wrocławia i Katowic umożliwi unikniecie przejazdu przez Janki i Raszyn. Znacznie zmaleje również ruch na Alei Krakowskiej, która będzie prowadziła najdogodniejszą drogą wyjazdową w kierunku Krakowa.
GDDKiA obiecuje, że zgodnie z kontraktem, który obejmuje również budowę 2,5 km łącznika do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 inwestycja ma zostać zrealizowana do grudnia 2015 roku.