Finałowa runda Rajdowych Mistrzostw Świata, rozegrana na trasach Walii, przyniosła rozstrzygnięcie - mistrzem w Kategorii Konstruktorów w sezonie 2008 został Citroën.
Wcześniejsze tytuły francuskiej marki to lata 2003, 2004 i 2005. Rok 2006 i 2007 należał do Forda.
Zajmując w Walii 1 i 3 miejsce, załogi Citroëna - Sébastien Loeb/Daniel Elena i Dani Sordo/Marc Martí, obronili posiadaną przez zespół przewagę punktową, dającą zwycięstwo w obydwu kategoriach (Loeb ma na koncie piąty z rzędu tytuł mistrza świata - zapewnił go sobie ponad miesiąc temu na mecie Rajdu Japonii).
Drugie miejsce w Wielkiej Brytanii wywalczył Fin Jari-Matti Latvala za kierownicą Forda Focusa WRC. Wicemistrzem świata zaś jest jego rodak i kolega z zespołu Forda - Mikko Hirvonen.
Nie było lekko - paskudna pogoda i zdradliwe odcinki specjalne dały kierowcom w kość…
"Po zdobyciu wraz z Danielem piątego indywidualnego Mistrzostwa Świata, z radością jechałem dla zespołu, by przyczynić się do wygranej Citroëna wśród konstruktorów. Udało nam się i jest to wspaniała nagroda dla wszystkich, którzy pracowali na ten sukces przez cały rok. Cieszę się tym bardziej, że nie jechaliśmy z wyrachowaniem tylko po potrzebne punkty, lecz przy okazji także wygraliśmy niezmiernie trudny rajd. Trudny i bardzo niebezpieczny, z winy przepisów, które zakazywały przejazdów zerówek (zawodnicy otwierający stawkę, którzy dostarczają zespołom fabrycznym informacji o warunkach na trasie) i użycia opon innych niż szutrowe. Uniknięcie pułapek i ukończenie rajdu przed naszym głównym rywalem sprawia nam ogromną satysfakcję!” - powiedział Sébastien Loeb, rajdowy mistrz świata 2008.
Loeb jest pierwszym zawodnikiem francuskim, który wygrał Rajd Wielkiej Brytanii. Na ostatnim odcinku specjalnym Francuz pokonał o 4,9 s prowadzącego w imprezie Fina Jari-Matti Latvalę (Ford Focus WRC).
Loeb i Elena ustanowili nowy rekord pod względem liczby rund zwycięskich w jednym sezonie - francuski duet w 2008 r. wygrał 11 spośród 15 imprez zaliczanych do klasyfikacji mistrzostw.
Kierowcy Forda wygrywali trzy razy - dwa rajdy zakończyły się zwycięstwem Fina Mikko Hirvonena, w jednym najlepszy był jego rodak - Jari-Matti Latvala.
Dominację Francuza najlepiej ilustruje statystyka zwycięstw na poszczególnych odcinkach specjalnych. Loeb wygrał w sumie 116 odcinków, a drugi w tej statystyce Latvala może się pochwalić 52 zwycięstwami.
Wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii:
1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4) - 2:43.19,6
2. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Focus) - strata 2,7
3. Dani Sordo-Marc Marti (Hiszpania/Citroen C4) - 1.10,6
4. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) - 1.49,6
5. Per-Gunnar Andersson (Szwecja/Suzuki SX4) - 3.54,1
6. Francois Duval (Belgia/Ford Focus) - 4.57,8
7. Toni Gardemeister (Finlandia/Suzuki SX4) - 5.15,0
8. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) - 5.28,8
9. Matthew Wilson (Wielka Brytania/Ford Focus) - 8.03,9
10. Barry Clark (Wielka Brytania/Ford Focus) - 9.43,1
Klasyfikacja końcowa kierowców w sezonie 2008:
1. Sebastien Loeb (Francja) - 122 punktów
2. Mikko Hirvonen (Finlandia) - 103
3. Dani Sordo (Hiszpania) - 65
4. Jari-Matti Latvala (Finlandia) - 58
5. Chris Atkinson (Australia) - 50
6. Petter Solberg (Norwegia) - 46
7. Francis Duval (Belgia) - 25
8. Henning Solberg (Norwegia) - 22
9. Giggi Galli (Włochy) - 17
10. Mattew Wilson (Wielka Brytania) - 15
Klasyfikacja producentów w sezonie 2008:
1. Citroen - 191 punktów
2. Ford - 173
3. Subaru - 98
4. Stobart-Ford - 67
5. Suzuki - 34
6. Munchi's-Ford - 22