Fiat freemont powstał na bazie modelu dodge journey i jest pierwszym modelem Fiata, który zrodził się jako owoc współpracy włoskiej spółki z Chrysler Group. Produkowany będzie w meksykańskim zakładzie w Toluca, w tym samym, w którym produkowany jest model 500, przeznaczony na rynek amerykański.
Zdaniem Wojciecha Masalskiego, dyrektor handlowy Fiat Auto Poland, nowym autem włoska marka "wjeżdża" w dwa segmenty rynku… "Dzięki możliwościom aranżacji 7-osobowej kabiny freemont staje się konkurentem dla tradycyjnych vanów. Jego kartą przetargową będzie mocny dwulitrowy turbodiesel o mocy 170 KM oraz opcjonalny napęd 4x4 - tymi cechami celujemy w segment SUV." - mówi Masalski.
Od przedniego zderzaka do tylnego freemont mierzy 489 cm. Szerokość - 188 cm. Od asfaltu po czubek dachu jest 172 cm. Rozstaw osi - 289 cm. Bagażnik z płaską powierzchnią załadunkową pomieści do 1461 litrów.
Nowy fiat w Polsce jest sprzedawany w dwóch wersjach wyposażenia - jako freemont i freemont urban. Kabina najtańszej wersji jest pięcioosobowa - pozostałe są siedmioosobowe.
Wyposażenie? Ceny?
Już w podstawowej wersji na pokładzie producent montuje trójstrefową automatyczną klimatyzację, system keyless entry, tempomat, komputer pokładowy, system monitoringu ciśnienia powietrza w oponach, światła przeciwmgielne i radio z kolorowym ekranem dotykowym i sterowaniem przy kierownicy. Nie zabraknie 17-calowych alufelg.
Bezpieczeństwo to 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP z Hill-Holderem (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach), systemie przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu (ERM), układ monitorujący ciśnienie w oponach. System isofix oraz child booster (zintegrowane podnoszone siedzisko w drugim rzędzie siedzeń).
Na początku polskim kierowcom producent stawia przed nosem freemonta z turbodoładowanym silnikiem Diesla (silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM lub 170 KM) połączony z ręczną skrzynią biegów i przednim napędem.
Jesienią 2011 roku pojawią się także wersje 4x4 z silnikiem 2.0 Multijet/170 KM i benzynowym 3.6 V6/276 KM (z rodziny Pentastar wywodzącego się z Grupy Chrysler), obydwie jednostki z automatyczną skrzynią biegów. Z wyjątkiem silnika 3,6 litrowego i podłączonego automatu, wszystkie zespoły napędowe są produkowane i opracowane przez FPT- Fiat PowerTrain.
Ceny? Freemont 2.0/140 KM (pięcioosobowy) - 99 990 zł; samochód siedmioosobowy z identycznym silnikiem - od 101 990 zł.
Samochód z topowym wyposażeniem urban jest bogatszy o relingi dachowe, lusterka podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie, wewnętrzne lusterko elektrochromatyczne, fotel kierowcy elektrycznie regulowany w 6 kierunkach, czujnik zmierzchu, tylne czyjniki parkowania, bluetooth. Tak wyposażone auto ze 140-konnym turbodieslem kosztuje od 114 990 zł. Freemont urban z topowym silnikiem wysokoprężnym 2.0 Multijet II/170 KM to 120 990 zł.