Niemiecki producent odkrył karty! Na pierwszym filmie Opel zdradza wygląd nowej generacji zafiry w wersji gotowej do produkcji - takie auto będzie jeździć po drogach. Ale po kolei...

Reklama

Zafira pierwszej generacji zadebiutowała w 1999 roku. Przez 12 lat Opel sprzedał w Europie ponad 2,2 mln sztuk obu generacji tego samochodu (druga generacja była produkowana m.in. w fabryce w Gliwicach). Teraz niemiecki koncern odsłonił trzecie wcielenie swojego siedmiomiejscowego vana - auto zostało nazwane zafira tourer.

Inne / Axel Wierdemann

W najnowszym wydaniu zafity inżynierowie Opla poprawili koncepcję siedzeń Flex7. Podczas gdy cały trzeci rząd nadal może być składany w równej linii z podłogą i bagażnikiem, drugi rząd został całkowicie przekonstruowany - już nie tworzy kanapy, ale składa się z trzech oddzielnych, pojedynczych foteli, które można złożyć i przesunąć niezależnie od pozostałych. Każdy z foteli może zostać przesunięty pionowo o 210 mm.

>>>Zobacz nową zafirę na filmie

Dodatkowo opcjonalny system Lounge Seating umożliwi transformację środkowego fotela w drugim rzędzie w podłokietnik oraz przesunięcie obu skrajnych foteli o 5 cm do środka. Układ jednocześnie wydłuża zakres przesuwania wzdłużnego do 28 cm.

Inne / PhotographerGerhard Graef

Zafira tourer oferuje 710 l pojemności bagażnika w konfiguracji pięciu siedzeń (65 l więcej niż schodząca zafira) i 1860 l (+40 l), gdy wszystkie tylne siedzenia są złożone.

Bat na drogą benzynę? Także wersja LPG...



"Zafira to ikona elastyczności Opla, a my pragnęliśmy wnieść więcej emocji i cechy o najwyższym standardzie do jej trzeciej generacji" - powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania Opel/Vauxhall. "Opla zafirę tourer wyraża szlachetna linia, sportowy wygląd i wysoki standard."

Inne

Wizualnie auto nawiązuje do modelu ampera. Zdaniem twórców opływowa, aerodynamiczna konstrukcja nadwozia zafiry tourer nadaje jej sylwetkę przypominającą szybkobieżny pociąg. Hmm…

W porównaniu z poprzednią generacją, rozstaw osi i rozstaw kół zostały zwiększone: rozstaw osi wynosi teraz 2760 mm (+ 57 mm), a rozstaw kół 1584 mm z przodu (+ 96 mm) i 1588 z tyłu (+ 78 mm). Dodatkowe milimetry mają przełożyć się na większą stabilność na drodze oraz większą ilość miejsca na pokładzie.

Inne / Axel Wierdemann
Reklama

Samochód pod karoserią kryje w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide. Co to za cudo? Taki układ sam rozpozna drogę, styl jazdy kierowcy, by w ułamku sekundy zareagować właściwą siłą tłumienia amortyzatorów czy wciągnąć do pracy inny sztab elektronicznych wspomagaczy. Mało tego, kierowca będzie mógł też sam sterować ustawieniami układu jezdnego.

Bat na drogą benzynę? Także wersja LPG...



Pod skórą nowej zafiry upchnięto całą armię systemów… Na liście bejerów jest radarowy system dostosowujący prędkość pojazdu Adaptive Cruise Control (ACC) z systemem ograniczającym skutki kolizji Collision Mitigating Braking (CMB) stale monitoruje odległość pojazdów znajdujących się z przodu. Jeżeli zadana prędkość nie jest przestrzegana, system automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu lub w skrajnych przypadkach wyzwala hamowanie awaryjne, aby zapobiec kolizji. Podobnie kosmicznych gadżetów jest znacznie więcej…

Inne / Axel Wierdemann

Skąd moc? Po wprowadzeniu modelu na rynek tej jesieni, opel zafira tourer będzie dostępny w trzech wersjach silnika turbodiesel 2.0 CDTI. Moc to 110 KM, 130 KM i 165 KM.

Benzynowy turbodoładowany silnik 1.4 kierowcy dostaną w dwóch wersjach mocy 120 KM i 140 KM. Zarówno do jednostek CDTI jak i doładowanego napędu benzynowego producent przewidział system Start/Stop.

W Polsce będzie również dostępny silnik o pojemności 1.8/115 KM z manualna 5-biegową skrzynią.

Chwilę po debiucie pojawi się zafira tourer ecoFLEX, a także odmiany z napędem na sprężony gaz ziemny (CNG) i LPG. Mocna wersja OPC? Dlaczego nie :)

Inne / Axel Wierdemann

"Najnowsza zafira tourer zadebiutuje w czasie jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. Sprzedaż w Polsce ruszy na początku 2012 roku." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.

Producent potwierdził, że obecna druga generacja zafiry nie zniknie z rynku i będzie oferowana obok nowej zafiry tourer. Oba modele będą produkowane wyłącznie w zakładzie Opla w Bochum, w Niemczech.