Trasa przejazdu rozpoczęła się w Reutte, w Austrii, następnie kierowca dojechał do Bov w Danii, skąd wrócił do Reutte. Podczas trasy kierowca jechał z średnią prędkością 82 km/h i uzyskał rekordowo niski poziom zużycia paliwa - zaledwie 2,21 l na 100 km, choć fabryczna norma zużycia paliwa dla tego modelu wynosi 3,4 l na 100 km. Przejazd z Austrii do Danii i z powrotem odbył się przez najdłuższą autostradę w Niemczech, A7.

Reklama

"Cały czas intensywnie pracujemy nad zmniejszeniem poziomu zużycia paliwa w naszych samochodach. Głównym celem tych wysiłków jest możliwość oferowania naszym klientom najnowocześniejszych technologii za przystępną cenę - modele GreenLine drugiej generacji idealnie spełniają to założenie." - powiedział Eckhard Scholz z zarządu Skoda Auto.

Ponowne tankowanie samochodu, podobnie jak cała wyprawa Plattnera, były nadzorowane przez międzynarodową organizację - International Police Motor Corporation (IPMC), która także opieczętowała wlew paliwa zanim Plattner wyruszył w trasę.

"Modele skoda greenline to przykłady samochodów oferujących bardzo ekonomiczną jazdę. W świetle dzisiejszych cen paliwa, jest to niezmiernie ważne. Co więcej, zmniejsza się również zanieczyszczenie środowiska. Uzyskanie poziomu zużycia paliwa poniżej zdefiniowanych norm pokazuje, że poza producentami samochodów - także każdy kierowca może mieć tutaj swój wkład. Mają na to wpływ nawet najmniejsze szczegóły, wspomnę tylko o właściwym ciśnieniu w oponach." - skomentował Gerhard Plattner.

Wycieczka z Austrii do Danii i z powrotem nie była pierwszą, jaką ma na koncie Gerhard Plattner za kierownicą skody greenline. Austriak brał udział w pierwszych testach wszystkich modeli greenline drugiej generacji.