W ekspresowym porównaniu stają w narożnikach ford focus z silnikiem 1.6 ecoboost 150 KM i volkswagen golf 1.4 TSI 160 KM

dziennik.pl

Wygląd - chłodne, przejrzyste linie golfa przeciw ekstrawagancji focusa. Kwestia gustu - oba auta znajdą amatorów i przeciwników.

Punktacja - 1:1

Reklama
Inne
Reklama

W focusie oko przykuwa kosmiczna konsola, w golfie widać wszystko jak na dłoni. Kierowca o wzroście 1,93 m ma wystarczająco miejsca z przodu w jednym jak i w drugim aucie. W focusie dach opada mocniej, ale przestrzeni nad głową nie brakuje.

Ponownie remis - 2:2

Inne

Jazda - oba auta napędzają silniki benzynowe z turbodoładowaniem - focus 1.6/150 KM; golf 1.4/160 KM. W fordzie przyjemne gardłowe brzmienie po lekkim dotknięciu gazu zwiastuje dużą moc. "Jadu" w wersji light nie brakuje też w głosie golfa...

Osiągi?



Focus do setki pędzi w 8,6 s. Przyspieszenie kończy się przy 210 km/h.

dziennik.pl

Dodatkowe 10 KM w golfie widać w osiągach - 8 sekund trwa przyspieszanie do 100 km/h. Prędkość maksymalna - 220 km/h.

Średnie spalanie? Focus - 6,0 l/100 km; golf - 6,3 l/100 km.

Remis - 3:3

dziennik.pl

Na drodze - focus zapewnia wyższy komfort niż poprzedni model w dodatku bez szkody dla frajdy z prowadzania (dynamiki jazdy). Kompakt z Kolonii łatwo połyka kolejne zakręty. Golf oferuje kompromis - kompakt VW prowadzi się dynamiczne kiedy trzeba, także kiedy potrzebujesz zapewnia miękkie płynięcie nad drogą (auto z adaptacyjną regulacją zawieszenia "DCC" jest jeszcze ciekawsze ale i droższe o 3890 zł).

Wynik - 4:4

dziennik.pl

Koszty?



Koszty - nowy kompakt Forda z tym silnikiem kosztuje w Polsce od 71 950 zł (jednostka 1.6/150 KM występuje od wersji Trend; przekładnia manualna 6 biegowa).

Za golfa w wersji 5d z silnikiem 1.4 TSI/160 KM ze skrzynią manualną 6-biegową (tylko w wersji Highline) trzeba zapłacić od 79 150 zł.

dziennik.pl

Krótki rachunek - focus jest o ponad 7200 zł tańszy. Golf jest jednak lepiej wyposażony i nie traci tak na wartości.

dziennik.pl

Focus jest pełen zalet - komfortowe zawieszenie, silnik z ikrą, efekt świeżości, mnóstwo rozwiązań technicznych ułatwiających jazdę i dobre ceny.

dziennik.pl

Golf - kompakt Volkswagena nie pozwala sobie na słabości. Dużo miejsca, także fajny silnik - samochód zaprojektowany z chłodną głową. Dla praktycznych...

dziennik.pl

Wynik? W tym momencie zdecydujcie sami :)