BMW X1 doczekało się rywala oto Audi Q3. Nowicjusz w klasie SUV ma 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,60 m wysokości, wliczając relingi dachowe. W podstawowej wersji waży niemal 1500 kilogramów. Maska oraz tylna pokrywa obejmująca światła są wykonane z aluminium. Do usztywnienia i zabezpieczenia kabiny pasażerskiej użyto stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Bagażnik ma pojemność 460-1365 litrów. Audi Q3 może ciągnąć przyczepę o masie do 2 ton.
Początkowo Audi będzie oferowało trzy silniki czterocylindrowe - jeden TDI i dwa TFSI. Wszystkie jednostki napędowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, system rekuperacji oraz system start-stop.
Silniki 2.0 TFSI dysponują mocą 170 KM i 211 KM. W mocniejszej wersji Audi Q3 będzie przyspieszało od zera do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiągnie prędkość maksymalną 230 km/h. Silnik 2.0 TDI dysponuje mocą 177 KM, a nieco później pojawi się jednostka o mocy 140 KM. We współpracy z napędem na przednie koła motor 140 KM będzie zużywać średnio mniej niż 5,2 litra paliwa na 100 km.
http://www.youtube.com/watch?v=37cR1tPHB2s
Najmocniejsza wersja jednostki benzynowej i wysokoprężnej współpracuje z napędem na wszystkie koła - quattro i 7-stopniową przekładnią S-tronic.
Jak zachwalają inżynierowie Audi w przekładni S-tronic zastosowano innowacyjne rozwiązanie - jeżeli kierowca wybierze tryb "efficiency" podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie. Również w ten sposób zmniejszone zostaje zużycie paliwa.
Obie jednostki TFSI i najmocniejszy TDI współpracują z napędem na wszystkie koła - quattro.
Audi Q3 zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell koło Barcelony. Samochód oficjalnie zadebiutuje w czasie salonu samochodowego w Szanghaju.