Nowe linie nadwozia Peugeot 308 patrzy na świat przez nowe reflektory. Rysy karoserii upodabniają kompakt do innych modeli producenta. Każda z trzech wersji nadwoziowych (hatchback, CC i SW) jest wysadzana przednimi światłami przeciwmgłowymi w technologii LED. Swoje trzy grosze dorzuca tutaj odmiana GTi o wyjątkowym, sportowym charakterze.
Nowy 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z technologii mikrohybrydowej e-HDi, najnowszej wersji systemu Start & Stop oraz silnika 1,6 HDi FAP, rozwijającego moc 112 KM i spełniającego normę czystości spalin Euro 5. Tak skonstruowane auto ma zużywać średnio mniej niż 4 l oleju napędowego na 100 km.
Rozwiązania te dostępne są już w podstawowej wersji nowego modelu, wyposażonej w zautomatyzowaną przekładnię ręczną oraz (po raz pierwszy) w odmianach z przekładnią manualną.
W 308 dostępne są 4 silniki benzynowe o mocach od 98 KM do 200 KM (w wersji GTi) oraz 4 silniki Diesla, rozwijające moc od 92 KM do 163 KM. Wszystkie mają spalać mniej.
Premiera nowego Peugeot 308 będzie miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku, a w europejskich salonach sprzedaży samochód pojawi się w kwietniu 2011 roku.
308 od swojej premiery we wrześniu 2007 roku znalazł łącznie niemal 900 tysięcy nabywców.