Łącznie w Rajdzie Dakar 2011 startuje 183 motocykli, a 70 proc z nich będzie wyposażonych w opony Michelin. Jak zapewniają producenci gumy Michelin Desert Race zapewniają ulepszone prowadzenie oraz lepszy kontakt z podłożem, a także większą stabilność i wytrzymałość.

Reklama

Guma opracowana przez specjalistów w Centrum Technologii Michelin w Clermont-Ferrand została zaadaptowana do nowych motorów typu 450 ccm.

"Motocykle typu 450 ccm mają inne wymagania w zakresie opon niż motocykle typu 690 ccm miały w przeszłości" - wyjaśnia Christophe Chatras, dyrektor off-roadowych rajdów motocyklowych. "Nowe maszyny są lżejsze, ich ciężar jest rozłożony w inny sposób a siła ich silnika jest zużywana bardziej efektywnie. Motocykle 450cc charakteryzują się bardzo wysokimi osiągami co przekłada się na wysokie wymagania dotyczące opon."

Tego lata opony Desert Race zostały poddane jazdom testowym o łącznej długości 3000 kilometrów, w warunkach odpowiadających temu czego zawodnicy doświadczają podczas rajdu, w tym przebyły nawet kilka etapów Shamrock Rally.

Ośmiu kierowców Michelin wzięło udział w jazdach testujących oponę. Ciril Despres, zwycięzca Rajdu Dakar 2010 (dokonał tego na motorze KTM na oponach Michelin), testował nowe opony w Saragossie w Hiszpanii.

AP / Natacha Pisarenko

"Opona Michelin Desert Race jest bezpieczna i niezwykle stabilna, szczególnie podczas hamowania" - twierdzi zawodnik. "Zapewnia także doskonałą przyczepność do podłoża podczas przyspieszania. Ta opona doskonale dostosowuje się do wymagań trasy, którym muszą stawić czoła motocykle nowej generacji."