Yamada Denki oraz Mitsubishi Motors Corporation podpisały umowę o współpracy, której celem jest rozpoczęcie pilotażowej sprzedaży pojazdu elektrycznego (EV) i-MiEV w sklepach należących do Yamada Denki. Sprzedaż rozpoczęła się w 17 sklepach w całej Japonii, łącznie z prefekturami Tokio, Kanagawa i Saitama.

W ramach programu "inteligentny dom", Yamada Denki rozlokuje dodatkowych sprzedawców specjalizujących się w pojazdach elektrycznych w 17 sklepach, które już teraz uczestniczą w programie sprzedaży samochodów. Wszystko to ma na celu zwiększenie sprzedaży.

Bodźcem do rozpoczęcia działań był projekt E-Kizuna, który realizowano w kwietniu 2010 roku w Saitamie w czasie, gdy obie firmy uczestniczyły w "Pierwszym forum E-Kizuna w Saitamie". Podczas spotkania, przedstawiciele zarówno MMC, jak i Yamada Denki omawiali plany sprzedaży pojazdów elektrycznych w sklepach z elektroniką dochodząc do wniosku, że promocja i popularyzacja samochodów EV odgrywa ważną rolę w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery.


Firma Yamada Denki aktywnie wspiera działania proekologiczne, a w ramach programu „inteligentny dom” rozpoczęła już planowanie i sprzedaż "zielonych" produktów oszczędzających energię, takich jak generatory energii słonecznej, EcoCute czy domowych systemów elektrycznych zasilanych w 100 proc. energią elektryczną.

W przyszłości pojazdy EV będą pełniły rolę źródeł energii i odegrają ważną rolę w dostarczaniu i wykorzystywaniu energii elektrycznej w domostwach. Poprzez rozpoczęcie sprzedaży samochodów elektrycznych, Yamada Denki aktywnie promuje rozwiązania z zakresu programu "inteligentny dom".

Koncern MMC zaprezentował model i-MiEV w Japonii w lipcu 2009 roku, podczas gdy samochód wszedł do sprzedaży detalicznej w kwietniu tego roku. Do tej pory w ręce klientów z Japonii trafiło już około 3 tys. sztuk tego auta.