Samochód ma 4,06 metra długości i 1,81 metra szerokości, a jego wysokość wynosi tylko 1,11 metra. To dwuosobowe auto wyposażono w 300-konny silnik V6 TDI biturbo umieszczony na tylnej osi i dwa silniki elektryczne na przedniej osi, o łącznej mocy 64 kW.

Reklama

W połączeniu z niewielką masą całkowitą, wynoszącą zaledwie 1450 kilogramów, silnik TDI i oba silniki elektryczne gwarantują osiągi odpowiednie dla samochodu sportowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,4 sekundy a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Przy przyspieszaniu e-tron Spyder może wykorzystywać jednocześnie 650 Nm momentu obrotowego swojego TDI oraz 352 Nm generowane łącznie przez oba silniki elektryczne.

Inteligentny rozdział siły pozwala na uzyskanie dynamicznego optimum w każdej sytuacji: odpowiednie przesłanie momentu obrotowego na przednie koła pozwoliło na podwyższenie dynamiki wzdłużnej; jednocześnie poprawia się dynamika poprzeczna podczas pokonywania zakrętów, ponieważ tak zwany torque vectoring – zależny od zapotrzebowania rozdział momentu obrotowego między prawymi a lewymi kołami obu osi – gwarantuje wyjątkowo wysoki poziom aktywnej precyzji jazdy i doskonałą zwrotność.

Dzięki niewielkiej masie, krótkiemu rozstawowi osi oraz rozkładowi masy 50 : 50, idealnemu dla dynamiki, Audi e-tron Spyder zachowuje się podczas jazdy jak gokart: ochoczo wchodzi w zakręty i zachowuje neutralność.

Połączenie TDI i napędu elektrycznego sprawia że to audi e-tron Spyder spala średnio tylko 2,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (emisja CO2 59 g/km); na 50-litrowym zbiorniku można pokonać dystans ponad 1000 kilometrów.

Ponadto ten kabriolet może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na napędzie elektrycznym. Prędkość maksymalna wynosząca 60 km/h jest całkowicie wystarczająca w terenie zabudowanym.