Najczęściej można spotkać się z ofertą malowania felg proszkowo. Polega to na tym, że w specjalnym urządzeniu, w otoczeniu wysokiej temperatury, malowaną obręcz pokrywa się tzw. farbą proszkową. Taka powierzchnia jest bardzo trwała - farbami proszkowymi maluje się w fabrykach elementy, które są szczególnie narażone na zarysowanie i obtłukiwanie, m.in. obręcze samochodów, motocykli, itp. Koszt jest niewielki. Możemy spotkać się z ofertami wypiaskowania i pomalowania obręczy już za 50-60 zł za sztukę.
Jednak idealne pomalowanie farbą proszkową możliwe jest tylko w fabryce. Felgi odnawiane przez malowanie proszkowe są z reguły lekko matowe, lakiernik ma niewielki wpływ na ostateczny kolor. Nie liczmy też na to, że za 60 zł ktoś ładnie wyszpachluje i odtworzy krawędzie starej, zniszczonej felgi o skomplikowanym wzorze.
Naprawdę idealnie odtworzyć kolor i wygląd obręczy można poprzez tradycyjne malowanie. Lakiernik ma wpływ na kolor, odcień i fakturę lakieru, wszelkie niedoskonałości obręczy może zaszpachlować. Taka obręcz przez kilka lat po renowacji będzie wyglądać pięknie. Tyle że to kosztuje więcej. Im większa obręcz i bardziej skomplikowany jej kształt, tym droższa usługa. Za malowanie jednej obręczy zapłacimy od ok. 100 do ok. 300 zł.
Kiedy renowacja się opłaca Jeżeli mamy tanie obręcze, które po 2-3 latach używania są skorodowane, schodzi z nich farba i do tego są na tyle krzywe, że trudno je wyważyć, renowacja nie ma sensu. Profesjonalne wypiaskowanie i pomalowanie będzie kosztować niewiele mniej niż najtańsze, zupełnie nowe alufelgi.
Jeśli stare obręcze wykonane są z kiepskiego, podatnego na odkształcenia materiału, nie da się z nich zrobić felg trwałych i dobrych. Nie opłaca się także odnawiać felg nawet najwyższej jakości, których konstrukcja została naruszona poprzez różnego rodzaju uderzenia, albo takich, które pękły lub zaczynają pękać.
Spawanie felg to głupota - poddawane dużym obciążeniom podczas szybkiej jazdy pękną ponownie - zazwyczaj nawet nie w tym samym miejscu, ale tuż obok.
Opłaca się malować felgi dobrej jakości, które są proste, niepopękane, a jedynie są powierzchniowo zniszczone w wyniku długoletniej eksploatacji.
Dowolny kolor Amatorzy tuningu mogą popisać się wyobraźnią. Dobre warsztaty zajmujące się renowacją obręczy oferują malowanie kół nawet w kilku kolorach. Tak jak w przypadku malowania na jeden kolor, na cenę wpływa wielkość i kształt obręczy - im jest większa i ma bardziej skomplikowany kształt, tym drożej zapłacimy za pomalowanie.
Oczywiście, cenę podwyższa także malowanie wielokolorowe. Cena jest ustalana indywidualnie. Niektóre warsztaty oferują opcję umieszczania na obręczach skomplikowanych wzorów, a nawet napisów. Zamawianie takich usług ma sens tylko wtedy, gdy stan techniczny obręczy jest idealny.
Tu znajdziecie pełne archiwum "Auto Świata". Polecamy.
Nic tak nie poprawia wyglądu samochodu, jak oryginalne, idealnie zadbane aluminiowe felgi. Albo obręcze po profesjonalnej renowacji.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama