| Pojedynek maszyn BMW serii 3 dostarczył nam sportowych przeżyć na najwyższym poziomie |
| Dane techniczne | Benzyna | Diesel |
| Silnik – typ/cylindry/zawory | biturbo benz. R6/24 | biturbo diesel R6/24 |
| Poj. skokowa | 2979 | 2993 |
| Moc maks. (kW/KM) | 225/306 | 210/286 |
| Maks. mom. obr. (Nm) | 400 | 580 |
| Prędkość maks. (km/h) | 250 | 250 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,8 | 9,3 |
| Średnie spalanie w teście | 11,0 l 98 okt. | 8,6 l ON |
Podwójnie doładowany diesel napędzający limuzynę BMW osiąga moment obrotowy o niewiarygodnej wręcz wartości 580 Nm! Każde wyprzedzanie jest łatwe jak pstryknięcie palcami. Z kolei benzynowe 335i, tegoroczna nowość, osiąga 306 KM. To połączenie symfonii i mocy. Kierowcy delektujący się prowadzeniam auta docenią precyzyjny układ kierowniczy, neutralne zachowanie na zakrętach i płynną jazdę. Dzięki znacznie lepszemu trzymaniu ceny przez diesla, ta odmiana BMW 3 nie daje szans benzynowemu bratu w kosztach eksploatacji. Wystarczy przejeżdżać 2500 km rocznie, żebyu opłacało się kupić 335d! I żadnych wyrzeczeń w zakresie przyjemności z jazdy!
| Emisja spalinBenzynaDieselCO2231200CO0,3390,154HC0,042-NOx0,0430,2HC+NOx-0,219Sadza-0.003Wyniki w g/km wedlug cyklu ECEWystarczy roczny przebieg ponad 2500 km, aby opłacało się kupić genialne BMW 335d | Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy |
| Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena219 200 zł233 400 złPakiet AC/OC33 000 zł36 900 złPrzeglądy i wymiana oleju3500 zł3700 złZakup i utrzymanie razem255 700 zł274 000 złWartość auta po 4 latach86 700 zł (40 %)104 100 zł (45 %)Suma kosztów po odsprzedaży169 000 zł169 900 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 900 zł | |