| Trudno jest się przyzwyczaić do tak nieharmonijnej linii okien bocznych |
| Dane techniczne | Benzyna | Diesel |
| Silnik – typ/cylindry/zawory | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
| Poj. skokowa | 1598 | 1896 |
| Moc maks. (kW/KM) | 77/105 | 77/105 |
| Maks. mom. obr. (Nm) | 153 | 240 |
| Prędkość maks. (km/h) | 184 | 182 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,9 | 11,5 |
| Średnie spalanie w teście | 7,9 l 95 okt. | 6,6 l ON |
Czeskie TDI zużywa średnio 6,6 oleju napędowego na 100 km. Tak samo mocna Skoda napędzana silnikiem benzynowym potrzebuje na przejechanie tego samego dystansu tylko o 1,3 l paliwa więcej. To daje zysk na paliwie prawie 5 zł/100 km. Benzynowy napęd przyspiesza lepiej od diesla (0-100 km/h w 10,9 s) i brzmi nieporównywalnie lepiej od TDI. Aby zrównoważyć różnicę w cenie, trzeba by rocznie przejeżdżać Roomseterem TDI ok. 44 700 km! Takie przebiegi osiągają chyba tylko samochody fi rm kurierskich. Dla większości nabywców lepszy wybór to benzynowa Skoda 1.6.
| Emisja spalinBenzynaDieselCO2168148CO0,0980,272HC0,062-NOx0,0320,202HC+NOx-0,252Sadza-0,001Wyniki w g/km wedlug cyklu ECEDiesel na 100 km oszczędza na paliwie 4,81 zł, ale opłaca się od 44 700 km rocznie! | Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy |
| Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena52 400 zł63 400 złPakiet AC/OC7600 zł9000 złPrzeglądy i wymiana oleju2700 zł2800 złZakup i utrzymanie razem62 700 zł75 200 złWartość auta po 4 latach22 300 zł (43 %)26 200 zł (41 %)Suma kosztów po odsprzedaży40 400 zł49 000 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 8600 zł | |