Seat ujawnił wygląd i garść danych najostrzejszej, usportowionej odmiany nowej generacji ibizy. Szatańska cupra da kierowcy 180 KM z turbobenzynowego silnika 1.4 TSI. Nie wiadomo ile potrwa sprint do setki ale w 100 procentach będzie piekielnie szybko… Podobno więcej adrenaliny daje tylko corrida.
Siedem automatycznych biegów dwusprzęgłowej przekładni DSG rozpędzi małą cuprę niczym katapulta. Bez szarpnięć, zastanowienia i zadyszki - błyskawicznie od jedynki do siódemki. Przełożenia będzie można też redukować łopatkami przy kierownicy. Sztywnie sportowe zawieszenie, 17-calowe koła plus ESP dopilnują precyzji prowadzenia i bezpieczeństwa jazdy.
Gorąca ibiza cupra rozbłyśnie na październikowym salonie samochodowym w Paryżu. Jednak to nie wszystkie atrakcje jakie Hiszpanie szykują na francuskie show - właśnie nad Sekwaną zadebiutuje "zielona" ibiza ecomotive - zarówno jako praktyczny model 5d i atrakcyjne SportCoupe.
Samochód ma specjalne opony z niskim oporem toczenia, zamkniętą atrapę chłodnicy (zaślepione dziurki) plus specjalny spoiler z tyłu. Pod maską skrzynia biegów z dłuższymi przełożeniami i turbodiesel 1.4 TDI/80 KM z filtrem cząstek stałych. Efekt? Niskie spalanie (średnio ledwie 3,8 l/100 km) a z rury wydechowej ulatuje tylko 99 g dwutlenku węgla na kilometr jazdy. To obecnie najbardziej ekologiczne auto w klasie maluchów. W Hiszpanii każdy kto kupi taki samochód jest zwolniony z podatku rejestracyjnego.