Kia ray to prototypowy (dlatego pozostaje w sferze marzeń) miks materiałów lekkich i pochodzących z recyklingu. Jak widać ze śmieci (?) też można zrobić ładny samochód...
>>>Przez 7 lat naprawisz samochód za darmo
W aucie zastosowano nowe rozwiązania schładzania kabiny (m.in. powłoki nano-laminowane i glazurowane) aby radykalnie ograniczyć oddziaływanie nasłonecznienia i pokazać, jak bardzo obniżanie temperatury wnętrza pojazdu zmniejsza obciążenie systemu klimatyzacji, a tym samym także i emisję dwutlenku węgla (efekt cieplarniany). Kiedy pojazd parkuje na słońcu, wtedy wewnętrzny system chłodzenia wspomagany jest energią pochodzącą z dachowej baterii sześciokątnych ogniw słonecznych.
Zobacz dlaczego, to auto, które pali 1,398 litra na setkę! - czytaj dalej>>>
"Już w procesie projektowania warto przewidzieć to, czego ludzie będą oczekiwać w przyszłości z perspektywy ekologii, ponieważ wszystkich obchodzi problem emisji dwutlenku węgla. Ekologia nie wymaga dzisiaj ostentacji, tak więc kia ray jest realną propozycją zielonych rozwiązań dla współczesnych klientów, zainteresowanych ochroną środowiska naturalnego." - powiedział Peter Schreyer, szef projektantów Kia Motors Corporation.
Zobacz dlaczego, to auto, które pali 1,398 litra na setkę! - czytaj dalej>>>
Na pokładzie m.in. dotykowy ekran sterowania funkcjami pojazdu, układ kierowniczy typu drive-by-wire, atermiczne szyby nowej generacji oraz akumulatory polimerowe litowo-jonowe. Jak zapewniają konstruktorzy to elementy zwiastujące kierunki przyszłościowych technologii w pojazdach marki Kia.
Zobacz dlaczego, to auto, które pali 1,398 litra na setkę! - czytaj dalej>>>
Jazda? Prototyp koreańskiej hybrydy napędzany jest 153-konną jednostką benzynową GDI (Gasoline Direct Injection) o konstrukcji aluminiowej, skojarzoną z bezstopniową przekładnią (CVT) i współpracującą z silnikiem elektrycznym o mocy 78 kW.
Zobacz dlaczego, to auto, które pali 1,398 litra na setkę! - czytaj dalej>>>
Moc nakręca przednie koła, a w zależności od warunków jazdy konie mechaniczne pochodzą z silnika spalinowego lub elektrycznego albo z obu silników jednocześnie. Samochód wyposażony jest w oszczędzający moc silnika system sterowania alternatora plus wskaźnik punktu zmiany biegów.
Zobacz dlaczego, to auto, które pali 1,398 litra na setkę! - czytaj dalej>>>
Ray może za jednym naładowaniem akumulatorów przejechać 80 kilometrów korzystając tylko z napędu elektrycznego, a przy użyciu obu systemów zasięg jazdy wzrasta do 1200 km przy średnim zużyciu paliwa rzędu 1,398 l/100 km. Ekstra!
Eko-cudo pokaże swoje wdzięki Amerykanom podczas salonu samochodowego w Chicago.