Oto pierwszy polski samochód wart fortunę. ZOBACZ ZDJĘCIA
1 Nadwozie oraz elementy aerodynamiczne arrinery hussarya GT zostały opracowane wspólnie z Politechniką Warszawską pod kierownictwem profesora Janusza Piechy. - Jego zespół opracował innowacyjne rozwiązania pozwalające na znacznie lepsze zwiększenie siły docisku do podłoża, z minimalną stratą prędkości i przyspieszenia. Uzupełnieniem pakietu poprawiającego aerodynamikę przodu auta jest dolny splitter z wargą spiętrzającą oraz płaska podłoga - wyjaśnia nam Grzegorz Pękała, prezes Arrinera Racing, spółki założonej w Wielkiej Brytanii z myślą o sprzedaży polskiej wyścigówki na międzynarodowych rynkach.
Arrinera Automotive S.A. / Photographer Cezary Janczura
2 Arrinera hussarya GT4 to samochód, który będzie produkowany na zamówienie. W zależności od życzenia klienta umieszczony centralnie silnik 6.2 V8 wyprodukuje od 420 KM do 650 KM (od 580 Nm do 810 Nm momentu obrotowego).
Arrinera Automotive S.A.
3 Napęd trafia na tylną oś. Jednostka napędowa współpracuje z sekwencyjną sześciobiegową skrzynią sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. Wykonany z włókna węglowego pokaźny wlot na dachu auta jest częścią układu dolotowego dostarczającego czyste i zimne powietrze do silnika.
Arrinera Automotive S.A. / Photographer Cezary Janczura
4 Za odczyt i zapis parametrów pojazdu odpowiada komputer Cosworth ICD Pro - zaprojektowany przez polską firmę Exumaster, która produkuje elektronikę do motorsportu.
Arrinera Automotive S.A. / Photographer Cezary Janczura
5 Zawieszenie to autorska konstrukcja inżynierów Arrinery S.A. - jest to układ typu push-rod, składający się z dwóch podwójnych trójkątnych wahaczy oraz regulowanych amortyzatorów i sprężyn Öhlins (elementy zaprojektowano od podstaw specjalnie dla arrinery). Układ hamulcowy składa się z tarcz o średnicy 380 mm oraz sześciotłoczkowych zacisków.
Arrinera Automotive S.A. / Photographer Cezary Janczura
6 - Tworząc samochód, projektanci zwracali szczególną uwagę na obniżenie wagi. Dzięki zastosowaniu specjalnej stali BS4T45, używanej w motosporcie, udało się uzyskać wyjątkowo niską masę samochodu, wynoszącą 1250 kg - mówi Pękała.
Arrinera Automotive S.A. / Photographer Cezary Janczura
7 Rama przestrzenna jest zbudowana zgodnie z homologacją FIA. Nadwozie hussarya GT stworzono z włókna węglowego, natomiast podłogę oraz niektóre elementy wnętrza z kevlaru. W 2016 roku mają trwać testy arrinery hussarya GT4, w tym także w warunkach prawdziwych wyścigów. Polska spółka planuje udział nowego auta w wyścigach w klasie open, takich jak Seria 24h, Super Challenge Pirelli czy Britsh GT Championship. Cena? Arrinera hussarya GT ma kosztować od 139 tys. funtów (ok. 800 tys. zł). Sprzedażą zajmie się brytyjska spółka Arrinera Racing.
Arrinera Automotive S.A. / Photographer Cezary Janczura
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję