Policja jeszcze nie miała takiego radiowozu! Volkswagen passat GTE. Pierwsze zdjęcia
1 Najnowszy radiowóz - volkswagen passat GTE trafił do służby na wyspie, na której nie można… poruszać się samochodem. Mowa o wyspie Helgoland położonej w południowo-wschodniej części Morza Północnego, 70 km od wybrzeża Niemiec. Warto wiedzieć, że jedynymi pojazdami dopuszczonymi do ruchu w tym miejscu są karetki pogotowia, wozy strażackie i samochody policyjne. Dlaczego wybór padł na ten model VW? Co kryje się pod karoserią ubraną w mundur?
Volkswagen
2 Wyspa Helgoland słynie z łagodnego klimatu morskiego i czystego powietrza (brak samochodów i spalin) - te dwa czynniki napędzają turystykę zdrowotną. To miejsce idealne dla alergików. Dlatego nowy policyjny radiowóz kryje pod karoserią napęd hybrydowy typu plug-in - auto można doładowywać bezpośrednio z sieci elektrycznej.
Volkswagen
3 Volkswagen wyposażył passata GTE w silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (1.4 TSI/156 KM) oraz silnik elektryczny - trójfazowy synchroniczny z magnesem trwałym.
Volkswagen
4 Silnik elektryczny, zasilany wysokonapięciową baterią litowo-jonową o pojemności 9,9 kWh, natychmiast po uruchomieniu daje kierowcy maksymalny moment obrotowy 330 Nm. Napęd na koła przenosi automatyczna przekładnia, przystosowana do układu hybrydowego - 6-biegowa DSG z potrójnym sprzęgłem (podwójne sprzęgło i sprzęgło łączące).
Volkswagen
5 Sprzęgło łączące, gdy to tylko możliwe, odłącza silnik TSI od napędzanej przedniej osi i wyłącza go, na przykład w fazach tak zwanego "żeglowania", gdy passat GTE wykorzystuje wyłącznie energię kinetyczną i toczy się bez siły napędowej. Silnik elektryczny został wbudowany w obudowę skrzyni biegów.
Volkswagen
6 "Pełna" bateria litowo-jonowa pozwala pokonać passatem GTE ok. 50 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Kierowca może samodzielnie wybrać źródło napędu. Akumulator jest ładowany z sieci lub w czasie jazdy (tryb Charge).
UnitedPictures.COM
7 W trybie GTE nowy passat oddaje kierowcy maksymalną moc systemową 218 KM. Wtedy samochód reaguje bardziej żywiołowo - jednostka 1.4 TSI rozwija moc 156 KM (od 5000 obr./min), silnik elektryczny ma moc 115 KM. Maksymalny moment obrotowy napędu hybrydowego plug-in wynosi 400 Nm.
Newspress
8 Inżynierowie Volkswagena twierdzą, że średnie spalanie benzyny wynosi mniej niż 2 l na 100 km (prąd - 13 kWh/100 km - przy cenie prądu 0,56 zł za kWh pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku policyjnego passata GTE ok. 7 zł). W opinii konstruktorów przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i naładowanej baterii zasięg passata GTE wynosi ponad 1000 km - wystarczająco, aby przejechać trasę z Paryża do Londynu i z powrotem bez zatrzymywania się na tankowanie lub ładowanie baterii.
UnitedPictures.COM
9 Volkswagen passat GTE jest napędzany na przednią oś. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h; w trybie elektrycznym - 130 km/h.
UnitedPictures.COM
10 Volkswagen passat GTE pojawi się na rynku w drugiej połowie 2015 roku, jednocześnie jako wersja limuzyna i kombi (variant). Po wprowadzeniu hybrydy plug-in, dostępne będzie w Europie dziewięć wersji napędu dla passata (moc od 125 KM do 280 KM).
Newspress
11
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję