Złodzieje kradną samochód, którego... jeszcze nie ma na rynku! Nowy volkswagen passat skradziony z fabryki. ZDJĘCIA
1 Niemiecka policja z Emden prowadzi dochodzenie w sprawie zuchwałych kradzieży z terenu fabryki Volkswagena. Przestępcy ukradli dwa modele nowego passata B8, czyli auta, którego nie ma jeszcze na rynku! Funkcjonariusze opublikowali wizerunek złodzieja i proszą o pomoc w ustaleniu jego tożsamości. Jakim cudem przestępca zdołał wyjechać tym autem?
Volkswagen
2 Z komunikatu niemieckiej policji wynika, że pierwsza kradzież miała miejsce 3 października. Z parkingu fabryki Volkswagena w Emden zniknął czarny passat B8. Po kilku dniach auto zostało odnalezione w jednym z pobliskich miast – było pokiereszowane po kolizji, a z wnętrza zniknęły elementy wyposażenia. Sprawca nie został złapany.
Volkswagen
3 Złodziej musi być pewny swego ponieważ po kilku dniach ponownie niezauważony dostał się na teren fabryki VW w Emden i wyjechał stamtąd nowym passatem B8 w kolorze mięty. W kradzieży próbowała przeszkodzić ochrona fabryki ale przestępca tylko docisnął gaz i uciekł - ochroniarze musieli ratować się ucieczką spod kół rozpędzonego auta.
Volkswagen
4 Tym razem złodziej popełnił błąd - uciekając skradzionym passatem przekroczył prędkości i został sfotografowany przez fotoradar. Właśnie stąd policja ma jego wizerunek. W jakim celu skradziono te samochody?
Polizeiinspektion Leer/Emden
5 Pierwsze nowe passaty pojawią się na drogach dopiero za kilka tygodni. Samochód w Polsce można już zamawiać. W opinii niemieckiego magazynu Auto Bild w grę nie wchodzi raczej kradzież na części. Bardziej prawdopodobne jest to, że nową ósmą generacją passata zainteresowała się jakaś szajka złodziejska, która chce rozpracować systemy zabezpieczające przed włamaniem i kradzieżą. Niemcy na razie nie wykluczają też szpiegostwa gospodarczego.
Volkswagen
6 W Polsce auto można zamawiać. Najtańszy nowy volkswagen passat kosztuje od 90 790 zł za wersję limousine i 95 190 zł za kombi (variant). Samochód już w podstawowej wersji jest wyposażony, m. in. w trzystrefową klimatyzację, system radiowy Composition Media, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG). Wszystkie modele w tej wersji posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Na liście wyposażenia seryjnego zapisano między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli.
Volkswagen
7
Volkswagen
8
Volkswagen
9
Volkswagen
10
Volkswagen
11
Volkswagen
12
Volkswagen
13
Volkswagen
14
Volkswagen
15
Volkswagen
16
Volkswagen
17
Volkswagen
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję