Nowy volkswagen passat już w produkcji. Cena? Polacy mają w czym wybierać. ZDJĘCIA
1 Od 2018 roku koncern Volkswagen chce być największym producentem samochodów na świecie - przed General Motors i Toyotą. Niemcy planują tego dokonać m.in. przez ustanowienie silnej pozycji w klasie średniej - orężem w walce o serca kierowców będzie passat ósmej generacji. Producent z Wolfsburga właśnie rozpoczął realizację swoich zamiarów- w fabryce VW w Emden ruszyła produkcja najnowszego passata. W Polsce można już zamawiać to auto i to od razu dwóch odmianach nadwoziowych - limousine i variant (kombi). Samochód jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych trendline, comfortline i highline. Co i za ile dostają kierowcy nad Wisłą?
PAP/EPA / VOLKSWAGENNIGEL TREBLIN
2 Przy okazji wprowadzenia nowości Volkswagen wylicza, że wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, passat został wyprodukowany w prawie 22 milionach egzemplarzy (passat zadebiutował w maju 1973 roku, w lipcu - przed ponad 40 laty - rozpoczęła się jego sprzedaż). Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował passata (względnie magotana; Chiny). Na drogi wyjeżdżało dwa passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3000 dziennie. W opinii przedstawicieli VW każdego dnia passat jest najpopularniejszym modelem koncernu. Zupełnie nowe, ósme już wcielenie tego auta ma pomóc niemieckiemu producentowi zawładnąć światem. Jakim cudem?
PAP/EPA / VOLKSWAGENNIGEL TREBLIN
3 Od 2018 roku koncern Volkswagen chce być największym producentem samochodów na świecie - przed General Motors i Toyotą. Niemcy chcą tego dokonać m.in. przez ustanowienie silnej pozycji w klasie średniej - orężem w walce o serca kierowców będzie właśnie passat ósmej generacji. Ten model powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB. Efekt?
PAP/EPA / VOLKSWAGENNIGEL TREBLIN
4 Nowy passat ma długość 4767 mm, jest zatem o 2 mm krótszy, niż poprzednik. Jednocześnie rozstaw osi zwiększył się o 79 mm do 2791 mm, przy czym przednie koła przesunęły się o 29 mm w kierunku przedniego zderzaka, tylne koła o 17 mm w kierunku tylnego zderzaka (pasażerowie tylnej kanapy mają o 33 mm więcej miejsca na nogi). Chociaż wysokości samochodu zmniejszyła się o 14 mm (1456 mm), to udało się wygospodarować 26 mm więcej miejsca na głowy pasażerów. Szerokość wzrosła o 12 mm (1832 mm). Pojemność bagażnika kombi zwiększyła się o 47 l do 650 l a w przypadku załadowania po dach - do 1780 l. Kufer sedana zabierze o 21 litrów więcej (586 l) niż poprzednik. Wygląd?
Volkswagen
5 Wygląd? Samochód sprawia wrażenie bardziej przyczajonego przy asfalcie. Chromowany grill i chłodny wyraz twarzy powinny spodobać się dotychczasowym fanom tego modelu i przekonać do siebie wyznawców praktycznych kształtów, które po latach zachowają świeżość. Oto szczegóły dotyczące napędu...
Volkswagen
6 Nowy passat w Polsce oferowany będzie początkowo z jednym silnikiem TSI i czterema silnikami TDI. Silnik 1.4 TSI to 125 KM mocy z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. W opinii twórców napęd zużywa 4,9 l/100 km, czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Jednostka współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.
Volkswagen
7 Nowy passat w Polsce oferowany będzie początkowo z jednym silnikiem TSI i czterema silnikami TDI. Silnik 1.4 TSI to 125 KM mocy z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. W opinii twórców napęd zużywa 4,9 l/100 km, czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Jednostka współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.
Volkswagen
8 W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM (spalanie - 4,1 l/100 km - o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik) z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. Wersja o mocy 190 KM oferowana jest z DSG.
Volkswagen
9 "Warto zwrócić uwagę na fakt, iż nawet model najmocniejszym w palecie silnikiem Diesla o mocy 240 KM (500 Nm), z seryjnym napędem na 4 koła i 7-biegową skrzynią DSG charakteryzuje się niewielkim zużyciem paliwa, które wynosi zaledwie 5,3 l na 100 km" - podkreśla w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena. Passat limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, variant - 238 km/h.
Volkswagen
10 Najtańszy nowy volkswagen passat kosztuje od 90 790 zł za wersję limousine i 95 190 zł za kombi (variant). Samochód już w podstawowej wersji jest wyposażony, m. in. w trzystrefową klimatyzację, system radiowy Composition Media, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG). Wszystkie modele w tej wersji posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Na liście wyposażenia seryjnego zapisano między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli.
Volkswagen
11 "Z przedsprzedaży korzystają przede wszystkim firmy, które chcą otrzymać samochody, zgodne z indywidualną specyfikacją, od razu w momencie wprowadzenia ich na rynek. To wymaga wcześniejszego złożenia zamówienia. Cenniki zostały opublikowane na kilkanaście tygodni przed dostępnością samochodów w salonach głównie za sprawą zakupów flotowych" – mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena. "Klienci indywidualni poświęcają więcej czasu na sprawdzenie różnych możliwości zakupu i wybór konkretnego egzemplarza, zwłaszcza, że listy wyposażenia dodatkowego, paleta kolorów i tapicerek w przypadku nowego passata są bardzo obszerne. Przypadki, kiedy osoby prywatne decydują się na zakup samochodu bez jazdy testowej są wyjątkami" - wyjaśnia Tonder.
Volkswagen
12 Passat comfortline jest bogatszy od wersji trendline między innymi o chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami 220 KM i 240 KM są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 240 KM będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.
Volkswagen
13 Passat highline jest bogatszy od odmiany comfortline o chromowaną listwę na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne oraz 17-calowe alufelgi. W kabinie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, a także takie elementy, jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.
Volkswagen
14 Po raz pierwszy passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria). Zasięg maksymalny w trybie "na prąd" - 50 km. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Jak zapewniają konstruktorzy zużycie paliwa jest na poziomie mniejszego golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in (1,5 l/100 km). Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 jednostek napędowych o mocy od 120 do 280 KM.
Volkswagen
15
PAP/EPA / VOLKSWAGENNIGEL TREBLIN
16
Volkswagen
17
Volkswagen
18
Volkswagen
19
Volkswagen
20
Volkswagen
21
Volkswagen
22
Volkswagen
23
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję