Projektant z Wrocławia buduje nowe i tanie auto dla każdego! Pierwsze FOTO
1 Projektant stawia na sportową stylistykę, personalizację auta i łatwość obsługi. Konstrukcja zostanie oparta na lekkiej aluminiowej lub stalowej ramie, do której na 20 mocowań dokręcany jest monolit wnętrza i kilka detali, następnie na kolejne 20 śrub monolit nadwozia wykonany z włókna szklanego ( lub w wersji specjalnej z włókna węglowego).
KoziolekDesign
2 XCION ma być łatwy w obsłudze - dzięki budowie przypominającej konstruowanie z klocków lego. "Rozłożenie auta przez dwie osoby potrwa w 30 minut. Dzięki czemu będzie łatwy dostęp, do każdego elementu wnętrza, konstrukcji czy użytych komponentów. W łatwy sposób będzie można wymienić każdą z tych rzeczy bez pomocy wyspecjalizowanych warsztatów" - zapowiada Michał Koziołek.
KoziolekDesign
3 Kolejnym ogromnym atutem auta ma być możliwość dowolnej konfiguracji. "W 30 minut będzie można zmienić kolor nadwozia na inny, kolor wnętrza, etc. Również naprawy nadwozia (np. po stłuczkach) będą należały do bardzo prostych ze względu na nadwozie z włókna szklanego" - twierdzi Koziołek.
KoziolekDesign
4 Układ napędowy składa się z dwóch silników elektrycznych prądu stałego napędzających oś tylną. "Moc silników to 10 kW każdy. Są to silniki bezszczotkowe. Ten rodzaj silnika jest bardzo mało awaryjny i niezawodny o dużym potencjale do generowanie mocy większych niż znamionowa (w momencie rozruchu)" - tłumaczy projektant z Wrocławia.
KoziolekDesign
5 "Silniki zasilane są z pakietu baterii litowo-jonowych o wysokim napięciu w zakresie 250-292 V i natężeniu rzędu 210 A" - opowiada twórca nowego auta z Wrocławia. Zasięg? Od 150 km do 250 km w zależności od stylu jazdy.
KoziolekDesign
6 "Ładowanie baterii odbywa się poprzez podłączenie do standardowego gniazda zasilającego 230V. Czas ładowania to ok 6 godzin. Istnieje możliwość skrócenia czasu ładowania do 2 godzin poprzez dodanie opcji szybkiego ładowania (za dopłatą)" - wyjaśnia Michał Koziołek. Projektant zapowiada opcjonalną możliwość zwiększenia zasięgu oraz mocy poprzez zastosowanie większych pakietów baterii oraz silników o większej mocy.
KoziolekDesign
7 Bardzo efektowny i agresywny wygląd, w połączeniu z osiągami sportowego auta i bardzo niskie koszty utrzymania mogą sprawić, że XCION będzie najchętniej kupowanym autem elektrycznym w cenie do 100 tysięcy zł. Koziołek spodziewa się, że XCION będzie kosztować ok. 50 tys. zł
KoziolekDesign / Picasa
8 "Produkcja XCION ze względu na bardzo prostą konstrukcje może być bardzo dynamiczna i sprostać każdemu zamówieniu" - zapowiada Michał Koziołek, który jest też pomysłodawcą budowy Nowej Warszawy.
newwarsaw.com / Picasa
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję