Chevrolet zawstydził Niemców w 7 minut. Camaro bije rekord na torze. ZDJĘCIA
1 "Jednym z wyzwań, jakim trzeba stawić czoła podczas testów na Nurburgring jest fakt, że tor jest bardzo długi, więc warunki atmosferyczne mogą się diametralnie zmienić podczas pokonywania jednego okrążenia" - powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier camaro. "Adam Dean, kierowca testowy modelu Z/28, wykonał świetną pracę, prowadząc auto w pogarszających się warunkach. Z danych telemetrycznych pozyskanych podczas sesji testowej wynika, że camaro Z/28 może być nawet o sześć sekund szybsze na suchym torze."
Chevrolet
2 Jakim cudem camaro pobiło tuzów z wyższej półki? Inżynierowie tłumaczą, że to zasługa zwiększonej przyczepności - dzięki zmianom wprowadzonym w podwoziu model Z/28 może osiągnąć w zakręcie przeciążenie 1,08 g. Na kolejnym miejscy wymieniają zwiększoną siłę hamowania - wersja Z/28 została wyposażona w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia podczas hamowania przeciążenia na poziomie 1,5 g (układ odznacza się także niezmiennym wyczuciem pedału hamulca, niezależnie od stopnia rozgrzania).
Chevrolet
3 Niższa masa własna także "przyłożyła się" do wyniku - wolnossący silnik ukryty pod maską Z/28 jest lżejszy o około 136 kilogramów od doładowanej jednostki napędzającej model camaro ZL1. W aucie zastosowano też m.in. lżejsze koła i cieńsze szkło w tylnej szybie.
Chevrolet
4 Głównym bohaterem całego zamieszania jest 7-litrowy silnik LS7. W konstrukcji mechanicznego serca wykorzystano tytanowe zawory wlotowe i korbowody, wzmocnione, aluminiowe głowice cylindrów oraz wał korbowy z kutej stali (rozwiązania ze świata wyścigów). Silnik produkuje moc 505 KM oraz moment obrotowy o wartości 652 Nm.
Chevrolet
5 Camaro Z/28 jest oferowane wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z krótko zestopniowanymi przełożeniami, która przenosi moc na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Chevrolet
6 Zespół Chevroleta spędził tydzień na torze Nürburgring w ramach końcowych testów modelu Z/28. W tym czasie auto przejechało ok. 1600 km w łącznym czasie 10 godzin. Przejechanie każdego okrążenia trwało mniej niż 8 minut. Kierowcy testowi musieli czasami wyprzedzać inne samochody, które jechały wolniej.
Chevrolet / MuellerChevrolet
7 W opinii inżynierów Chevroleta jazda na torze Nurburgring to część 24-godzinnego testu, który symuluje roczną eksploatację auta przez prywatnych użytkowników podczas imprez typu track days i amatorskich wyścigów.
Chevrolet
8 "Wszystkie modele Chevroleta o sportowych osiągach muszą pozytywnie zaliczyć 24-godzinny test. Podczas 24-godzinnego testu samochody walczą na torze o najlepsze czasy przejazdu, a nasi inżynierowie mogą wówczas jedynie zmieniać hamulce i opony" - mówi Wayne McConnell, dyrektor globalnej linii samochodów sportowych.
Chevrolet
9 Każde okrążenie testowe musi zostać przejechane w czasie różniącym się maksymalnie o 2 procent od czasu docelowego, aby mogło zostać zaliczone.
Chevrolet
10 24-godzinny test został po raz pierwszy zorganizowany na początku lat 90. ubiegłego wieku w celu przetestowania chevroleta corvette czwartej generacji. Wówczas 300-konny model corvette był najmocniejszym samochodem produkowanym przez Chevroleta, a w teście sprawdzano 15 różnych aspektów auta.
Chevrolet
11 Dziś silnik V6 modelu camaro LS 2014 generuje 323 KM, natomiast wersja Z/28 z 7-litrową jednostką V8 LS7 typu small block osiąga 505 KM mocy, a w 24-godzinnym teście inżynierowie gromadzą dane dotyczące 130 podzespołów.
Chevrolet
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję