Pierwsze zdjęcia nowej syreny! Dziennik.pl uchyla rąbka tajemnicy
1 Przypominamy, że w ramach umowy, FSO zachowuje historyczne prawa jako producent samochodów Syrena w przeszłości do oryginalnej marki FSO Syrena, zaś AK Motor uzyskało oficjalne i wyłączne prawa do rozwoju, wytwarzania i marketingu pojazdów AK Syrena. Co to oznacza?
AK Motor International Corporation
2 FSO potwierdza, że nie będzie korzystać z marki Syrena w przyszłości w związku z planowaną produkcją własnych nowych samochodów. Projekt AK Syrena pozwala na odbudowanie tej marki pod kierownictwem AK Motor. "Drzwi pozostają otwarte dla współpracy pomiędzy FSO i AK Motor, w ramach której AK Motor może wykorzystać FSO w charakterze producenta" - czytamy w komunikacie AK Motor International Corporation.
AK Motor International Corporation
3 Arkadiusz Kaminski oświadczył, że plan zakłada wytwarzanie pojazdu AK Syrena w Polsce, na istniejących podzespołach i płycie podłogowej, przynajmniej na początku, oraz jeśli to możliwe, w przyszłości w powiązaniu z FSO. Ten polski samochód będzie również służyć jako platforma dla promowania przyjaznych dla środowiska innowacyjnych technologii. Krótko mówiąc legendarna Syrena wróci do nas jako konstrukcja zbudowana z wykorzystaniem dostępnych dziś rozwiązań i technologii innych producentów.
AK Motor International Corporation
4 Najbliższe miesiące przyniosą więcej informacji na temat tego pojazdu. Dziś tajemnicą pozostaje choćby krótka charakterystyka techniczna. Niewiadomą jest też data debiutu nowego wcielenia Syreny.
AK Motor International Corporation
5 Szef AK Motor, Arkadiusz Kaminski podkreśla, "że Polska i otaczający ją region, mogłyby czerpać istotne korzyści z programu AK Syrena na wiele sposobów. Przypadkowy obserwator może nie dostrzec faktu, że utalentowani konstruktorzy FSO w istocie zostawili po sobie dziedzictwo rozwiązań konstruktorskich w dziedzinie motoryzacji dla przyszłych pokoleń, które cechuje racjonalizm i elegancka prostota oraz czysta i ponadczasowa forma, które sprawiają, że ich atrakcyjność nie przemija."
AK Motor International Corporation
6 Z wypowiedzi można domyślić się, że zamysłem Kaminskiego jest stworzenie Syreny, która spełni oczekiwania wielu kierowców - także tych za granicą.
Agencja Gazeta / Fot. Jacek Marczewski AG
7 "Niestety, ówczesne bariery technologiczne i ekonomiczne za żelazną kurtyną nie pozwoliły FSO Syrena na rozwój jej pełnego potencjału na arenie międzynarodowej. Ponieważ jednak prawie każda kultura posiada swoją wersję legendy o pięknej Syrenie, nowa interpretacja klasycznej polskiej stylistyki inspirowanej przez legendę o Syrenie, w powiązaniu z najnowszymi rozwiązaniami technologii samochodowych zapewnią pojazdowi AK Syrena dobre przyjęcie zarówno w kraju, jak i za granicą" - komentuje Kaminski.
Agencja Gazeta / TADEUSZ ROLKE AGENCJA GAZETA
8 Przypominamy, że Syrena to pierwszy, powojenny 100-procentowo polski samochód.
Agencja Gazeta / Fot. Cezary Aszkiełowicz Agencja Gazeta
9 Marzenie w czasach PRL - kosztowała ponad 70 tys. zł - na tamte czasy to była ogromna suma. Jednak jej zakup nie był rzeczą niemożliwą do zrobienia
Agencja Gazeta / fot. Roman Jocher AG
10 W 1957 roku, kiedy rozpoczęto produkcję, była hitem
Agencja Gazeta / fot. Roman Jocher AG
11 W 2013 roku legendzie polskich dróg stuknęło 56 lat
Agencja Gazeta / fot. Roman Jocher AG
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję