- Chery rusza z biznesem w Polsce. To debiut w Unii Europejskiej
- Pierwsze samochody marki Chery na rynku. To 4 SUV-y serii Tiggo
- Chery Tiggo 7 będzie hitem w Polsce? Sprzedali ponad 1 mln aut
- Chery Tiggo 7 z benzynowym silnikiem 1.6 Turbo czy hybryda 1.5?
- Chery Tiggo 7 w Polsce kosztuje od 124 900 zł
Chery rusza z biznesem w Polsce. To debiut w Unii Europejskiej
Grupa Chery to państwowy koncern motoryzacyjny istniejący od 1997 roku. To także pierwszy chiński producent samochodów osobowych, który zaczął je masowo eksportować. Do tej pory sprzedał na świecie ponad 13 mln aut. Po drodze dobił targu i w 2012 stał się również współwłaścicielem brytyjskich klejnotów rodowych – Jaguara i Land Rovera. Firma zgłosiła ponad 29 000 patentów, z których ponad 18 000 zostało przyznanych.
Cheryod stycznia do maja 2025 roku wyeksportowało łącznie 443 940 aut - to oznacza, że co 29 sekund jeden samochód tej firmy trafiał na rynki zagraniczne. Pozwoliło to marce utrzymać pierwsze miejsce wśród chińskich producentów samochodów osobowych pod względem eksportu. Tylko maju z Chin na inne rynku wysłano 100 737 sztuk, co oznacza wzrost o 7,7 proc. w ujęciu rocznym. Do końca 2025 roku marka Chery zamierza wjechać na rynki całej UE i zadebiutować w Wielkiej Brytanii. Nad Wisłą Grupa Chery od ponad roku oferuje auta swoich dwóch najmłodszych marek Omoda & Jaecoo. Jednak ambicje chińskiego biznesu są znacznie większe. Oto "imienna" marka Chery wybrała Polskę jako pierwszy kraj swojego debiutu w UE i od dziś oficjalnie rusza ze sprzedażą samochodów. Od lipca auta będą dostępne u 11 dilerów, a do końca 2025 roku zacznie działać 30 salonów. To jednak nie koniec, bo istotny punkt na mapie Chery znajduje się również w Polsce – zbudowany u nas magazyn części zamiennych pozwoli uniknąć opóźnień przy serwisowaniu.
Pierwsze samochody marki Chery na rynku. To 4 SUV-y serii Tiggo
– Nasza przygoda w Europie zaczyna się od Polski. Mimo skomplikowanych przepisów, presji cenowej i ostrej konkurencji, Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla branży motoryzacyjnej i mobilnościowej. Bazując na tym fundamencie, planujemy w najbliższej przyszłości rozszerzyć działalność na inne kluczowe rynki europejskie – powiedział Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International. – Zgodnie z naszą strategią "W Europie, dla Europy" dążymy do wprowadzenia najnowocześniejszych rozwiązań motoryzacyjnych CHERY, aby zapewnić klientom w Polsce płynne, innowacyjne i zrównoważone doświadczenia. Wspólnie z naszymi lokalnymi partnerami zlokalizujemy działalność, aby lepiej zintegrować się z polskim rynkiem i opracować zorientowane na klienta, przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności – stwierdził. Co kryje się za tymi okrągłymi słowami? Na początek ekspansji zadebiutuje linia modelowa Tiggo, która skupia się na SUV-ach.
- Chery Tiggo 4 z napędem hybrydowym;
- Chery Tiggo 7 z klasycznym silnikiem spalinowym i hybryda plug-in;
- Chery Tiggo 8 jako hybryda plug-in i z silnikiem benzynowym;
- Chery Tiggo 9 jako hybryda plug-in
Chery Tiggo 7 będzie hitem w Polsce? Sprzedali ponad 1 mln aut
Jako pierwszy z całej rodziny debiutuje 4,5-metrowy kompaktowy SUV Chery Tiggo 7. Ten model ma być koniem pociągowym biznesu w Polsce. Globalnie seria Toggo 7 już stała się najlepiej sprzedającym się chińskim SUV-em w swojej klasie pod względem wolumenu eksportu - ponad 1 milion wyeksportowanych aut.
Na pokładzie Tiggo 7 witają cyfrowe zegary i wyświetlacz systemu multimedialnego zgrupowane za jedną zakrzywioną taflą. Ucieszy również obecność kilku osobnych przycisków oraz fizycznych pokręteł, które ułatwią obsługę. Rywalami Tiggo 7 jest m.in. Kia Sportage, Hyundai Tucson czy Ford Kuga. Bagażnik oferuje 500 litrów pojemności z możliwością powiększenia do ponad 1300 l po złożeniu oparć kanapy.
Chery Tiggo 7 w wersji bazowej pod maską skrywa turbodoładowany silnik 1.6 TGDI/147 KM (275 Nm) połączony z dwusprzęgłowym automatem. W gamie przewidziano warianty z napędem na przednie koła i 4x4. Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmie odpowiednio 7 i 7,8 sekundy. Zdaniem producenta samochód powinien średnio zużywać 7 l benzyny na 100 km (lub 7,8 l/100 km w wersji z napędem na obie osie).
Chery Tiggo 7 z benzynowym silnikiem 1.6 Turbo czy hybryda 1.5?
Alternatywą dla klasycznego silnika spalinowego jest hybryda plug-in Chery Super Hybrid (CSH) - to napęd PHEV trzeciej generacji złożony z turbobenzynowego silnika 1.5 T-GDI i jednostki elektrycznej. Praktyczny zasięg elektryczny na poziomie 90 km to efekt dużej baterii 18,3 kWh z możliwością ładowania prądem stałym o mocy 40 kW. Łączna moc systemowa wynosi 279 KM. W tym układzie sprawność cieplna jednostki spalinowej powinna przekroczyć 44 proc. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,2 sekundy. Kierowca będzie mógł wybierać spośród kilku trybów jazdy. Producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 0,8 l/100 km, oczywiście pod warunkiem regularnego ładowania. Po wyczerpaniu baterii zapotrzebowanie na benzynę ma wynosić 6 l/100 km. Połączenie jednostki spalinowej i elektrycznej powinno zapewnić ponad 1200 km zasięgu.
Chery Tiggo 7 w Polsce kosztuje od 124 900 zł
Najtańszy Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 w wersji Essential kosztuje od 124 900 zł - to bardzo dobra cena! Nowy SUV z napędem hybrydowym wymaga kwoty od 154 900 zł. Samochód w standardzie zaoferuje m.in.:
- pełne światła LED,
- 18-calowe koła,
- komplet systemów bezpieczeństwa – 24 kluczowe systemy
- ADAS w tym ACC (aktywny tempomat), AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), BSD (monitorowanie martwego pola), RCTA (ostrzeżenie o ruchu poprzecznym przy cofaniu),
- 7 poduszek powietrznych,
- monitorowanie zmęczenia kierowcy (DMS),
- klimatyzację automatyczną
- system infotainment z obsługą Android Auto i Apple CarPlay.
- zakrzywiony wyświetlacz 24,6 cali,
- głośników, fotel kierowcy sterowany automatycznie aż w 6 kierunkach oraz dostęp bezkluczykowy.
Najtańsze Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 kosztuje od 124 900 zł
Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 w wersji Comfort to wydatek od 134 900 zł. Samochód jest bogatszy o m.in.: podgrzewane, automatycznie składane lusterka boczne, kamerę 540°, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele, fotel pasażera regulowany elektrycznie w 4 kierunkach, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe oraz nagłośnienie Sony z 8 głośnikami. Na pokładzie jest jeszcze bezprzewodowa 50W ładowarka do smartfonów, system jonizacji powietrza z filtrem PM2.5.
Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 w wersji Prestige AWD kosztuje od 145 900 zł (hybryda od 164 900 zł). Wyposażenie to m.in. napęd 4x4 i siedem trybów jazdy, w tym także tryby terenowe jak śnieg, błoto i piasek. Wyposażenie obejmuje: 19-calowe koła, boczne lusterka z funkcją pamięci ustawienia, elektrycznie zamykany i otwierany bagażnik, fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, przednie fotele z funkcją podgrzewania oraz wentylowania, system perfumowania wnętrza, wyświetlacz typu Head-Up oraz panoramiczny dach.
Chery Tiggo 8 kosztuje od 149 900 zł
Producent liczy również, że polskim rodzinom do gustu przypadnie Chery Tiggo 8, który 4,7-metrowym nadwoziem powalczy w segmencie D-SUV, czyli stawi czoło takim tuzom jak Toyota RAV4, Kia Sorento, Hyundaia Santa Fe czy Renault Espace. Jego cechy charakterystyczne to ogromny grill, nawet 7-osobowe wnętrze i bagażnik o pojemności 193/889/1930 l.
Podstawowy wariant napędza benzynowy silnik 1.6 TGDI/147 KM z 7-biegowym dwusprzegłowym automatem i napędem 4x4 firmy ZF (spalanie na poziomie 7,4 l/100 km). Chery wprowadzi także hybrydę plug-in złożoną z jednostki benzynowej 1.5 TGDI i silnika elektrycznego.
Parkowanie ułatwi system kamer 540 stopni, który umożliwia nie tylko obserwowanie otoczenia wokół auta, ale także pod nim – nadwozie na ekranie centralnym staje się przezroczyste. Kierowcę w trakcie manewrów wspomaga również asystent ruchu poprzecznego z funkcją automatycznego hamowania.
Chery Tiggo 8 z napędem hybrydowym kosztuje od 168 900 zł
Ceny? Chery Tiggo 8 jest dostępny w dwóch wersjach. Najtańsza Essential z silnikiem 1.6 kosztuje od 149 900 zł (hybryda 1.5 - od 168 900 zł). Wyposażenie obejmuje:
- 19-calowe, połyskujące felgi aluminiowe
- Panoramiczny system kamer 540°
- Przyciemniane tylne szyby
- Wyposażenie wewnętrzne:
- Podwójny ekran 15,6″ + 10,25″
- Podgrzewanie przednich siedzeń
- Dźwignia zmiany biegów przy kolumnie kierownicy
- 8 głośników
- Bezprzewodowe ładowanie smartfona 50 W
- Tapicerka siedzeń z ekoskóry
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy w 6 kierunkach
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Dostęp bezkluczykowy i uruchamianie
- Asystent głosowy offline
- Bezpieczeństwo i systemy wspomagania kierowcy
- 7 poduszek powietrznych
- Elektroniczna blokada bezpieczeństwa dzieci
- 24 funkcje ADAS
Lepiej wyposażone Chery Tiggo 8 Prestige z jednostką 1.6 to wydatek od 159 900 zł. Napęd hybrydowy podnosi cenę o 20 000 zł do 179 900 zł. Wyposażenie to dodatkowo m.in.:
- Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- Podgrzewanie kierownicy
- Podgrzewanie przedniej szyby
- Masaż fotela pasażera z podnóżkiem
- Pamięć ustawień fotela kierowcy
- Wentylacja przednich siedzeń
- Podgrzewanie siedzeń drugiego rzędu (siedzisko i oparcie)
- System oczyszczania powietrza w kabinie
- Wyloty klimatyzacji dla trzeciego rzędu
- 12 głośników
- Wyświetlacz HUD (Head-Up Display)
- Wielokolorowe oświetlenie ambientowe
- Panoramiczny dach szklany
- Boczne poduszki w drugim rzędzie
Najtańszy SUV to Chery Tiggo 4
Następnie pojawi się Chery Tiggo 4. Najmniejszy i najtańszy SUV z nadwoziem o długości ponad 4,3 m (2,6 m rozstaw osi) na rynku powalczy w klasie, w której rozpycha się Dacia Duster. Na celownik trafi także Renault Captur czy Toyota C-HR. Pod maską hybryda..
Chery Tiggo 9 - niemal 5-metrowy SUV z luksusem na pokładzie
Chery Tiggo 9 to będzie największy SUV nowej marki w Polsce. Z ponad 4,8-metrowym nadwoziem i wyposażeniem z wyższej półki (w tym 15,6-calowy ekran stacji multimedialnej, podwójne szyby czy system ENC, który w trakcie jazdy przesyła fale dźwiękowe w przeciwnych fazach przez głośniki, redukując gromadzenie się hałasu o niskiej częstotliwości) ma powalczyć w klasie Lexusa RX czy Mazdy CX-60.
Chery daje 8 lat gwarancji na samochody. Jakie warunki?
Wszystkie modele Chery są objęte podstawową gwarancją na 7 lat lub 150 000 km, obowiązującą zarówno w przypadku wersji spalinowych, jak i hybrydowych plug-in (PHEV). W przypadku kluczowych komponentów układu elektrycznego – takich jak bateria trakcyjna, silnik elektryczny i elektroniczny moduł sterujący – w modelach PHEV obowiązuje wydłużona ochrona: 8 lat lub 160 000 km. Gwarancja obejmuje również lakier (3 lata) oraz ochronę antykorozyjną nadwozia (12 lat). Dla części zamiennych przewidziano 2-letnią gwarancję bez limitu przebiegu.
Pomoc drogowa 24/7 przez 3 do 7 lat
Do tego standardem w Chery jest bezpłatna pomoc drogowa przez 3 lata. Co ważne D – można ją przedłużyć nawet do 7 lat, pod warunkiem regularnego serwisowania auta w autoryzowanych punktach. Program działa 24 godziny na dobę i obejmuje nie tylko holowanie, ale też zwrot kosztów transportu (w tym bilety kolejowe i lotnicze), zakwaterowanie na czas naprawy, a także odstawienie naprawionego auta do najbliższego punktu Chery. W przypadku awarii drogowych, jeżeli diagnoza lub naprawa trwają dłużej niż 4 godziny, samochód zastępczy zapewni firma świadcząca pomoc drogową.