Dzięki początkowej zdolności produkcyjnej wynoszącej 13 gigawatogodzin (GWh), która do 2030 r. wzrośnie do 40 GWh, zakład będzie produkował wysokowydajne akumulatory litowo-jonowe o minimalnym śladzie CO2. Pierwsze z trzech europejskich centrów produkcyjnych zostanie uruchomione do końca 2023 roku.

Reklama

Gigafabryka przyczyni się do realizacji celu Stellantis, jakim jest osiągnięcie zdolności produkcyjnej na poziomie 250 GWh w Europie do 2030 r. i umożliwi Spółce realizację jej misji polegającej na oferowaniu pełnej gamy technologii akumulatorowych w celu zaspokojenia potrzeb klientów całego portfolio marek należących do Stellantis. Spółka pracuje nad zapewnieniem zdolności produkcyjnych na poziomie około 400 GWh do 2030 r. dzięki pięciu gigafabrykom zlokalizowanym w Europie i Ameryce Północnej oraz dodatkowym umowom na dostawy.

Stellantis i nowa gigafabryka akumulatorów: minimalny ślad CO2

- Na początku naszej partnerskiej współpracy w 2020 r. opracowaliśmy ambitny program rozwoju akumulatorów do samochodów elektrycznych, aby przyspieszyć nasze działania w zakresie elektryfikacji mobilności – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

Reklama
Carlos Tavares / Materiały prasowe / Stellantis
Reklama

- Realizując nasz plan strategiczny Dare Forward 2030 i dążąc do osiągnięcia naszego ambitnego celu, jakim jest osiągnięcie do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla, Stellantis aktywnie przyczynia się do przejścia Europy na elektryfikację dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w postaci samochodów elektrycznych i wspiera kluczową rolę Francji w tworzeniu zrównoważonej przyszłości. Gratuluję wszystkim pracownikom ACC, ponieważ wspólnie budujemy silną koalicję na rzecz wzmocnienia konkurencyjności Europy - wyjaśnił Tavares.

Stellantis: do końca 2024 r. w ofercie 47 aut elektrycznych

Firma oferuje obecnie 24 modele z napędem elektrycznym, a do końca 2024 roku liczba ta wzrośnie niemal dwukrotnie - do 47. Celem Stellantis jest posiadanie do 2030 roku oferty ponad 75 pojazdów z napędem elektrycznym (BEV) oraz osiągnięcie globalnej rocznej sprzedaży w wysokości 5 milionów pojazdów elektrycznych. Obecnie samochody elektryczne Stellantis Peugeot e-208 i nowy Fiat 500 znajdują się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli we Francji i w pierwszej dziesiątce w Europie.

Fiat 500e / Fiat Euromobil Warszawa

Wraz z ciągłą ewolucją składu chemicznego akumulatorów, Stellantis bada wszelkie technologie, aby zaspokoić różnorodne potrzeby swojej szerokiej rzeszy klientów i zapewnić czystą, bezpieczną i przystępną cenowo mobilność. Obiecujące innowacyjne rozwiązania, takie jak technologia akumulatorów półprzewodnikowych firmy Factorial i akumulatory litowo-siarkowe Lyten, mogą pomóc w zwiększeniu wydajności pojazdu i poprawie doświadczeń klientów, zapewniając wszystkim bardziej zrównoważoną mobilność.

Stellantis: od 2030 r. w Europie sprzedajemy tylko elektryki

Oprócz produkcji akumulatorów, w ramach programu przekwalifikowania i rozwoju zawodowego, Stellantis, ACC, Związek Przemysłu Metalurgicznego, państwo i region utworzyły Battery Training Center w Douvrin. Dzięki 400-godzinnemu kursowi pracownicy Stellantis zdobędą nowe umiejętności w zakresie produkcji akumulatorów, co pozwoli regionowi Hauts-de-France konkurować w sektorze, który ma kluczowe znaczenie dla przejścia na elektryfikację. Do 2025 roku w zakładzie produkcji akumulatorów będzie pracować co najmniej 600 pracowników.

Carlos Tavares / Materiały prasowe / Stellantis

W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, firma Stellantis ogłosiła plany osiągnięcia do 2030 roku 100 proc. udziału samochodów osobowych z napędem elektrycznym w sprzedaży w Europie i 50 proc. udziału samochodów osobowych i pick-upów z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.

Peugeot e-208 / Dziennik Gazeta Prawna