Honda Civic w nowym już 11. wcieleniu to radykalna zmiana stylistyki i napędu. Japoński kompakt właśnie debiutuje na polskim rynku. Samochód jest dostępny wyłączenie jako hybryda. Ale po kolei…

Nowy Civic z kabiną przesuniętą do tyłu, większą powierzchnią szyb, obniżoną o 25 mm linią maski i gładką karoserią hatchbacka o zmienionych proporcjach przypomina 5-drzwiowe coupe. Japoński model pierwszy raz w historii dostał klapę bagażnika z żywic polimerowych. Dzięki zastosowaniu nowej technologii, zmniejszono masę całego elementu o 20 proc. Ułatwia to otwieranie i zamykanie.

Honda Civic nowej generacji, wnętrze i pojemność bagażnika

Reklama

W środku minimalistyczna deska rozdzielcza z pokaźnym ekranem skupia się na wygodzie kierowcy. Dłuższy o 35 mm od poprzednika rozstaw osi (2734 mm) pozwolił projektantom stworzyć przestronniejszą i wygodniejszą kabinę. Nowa Honda Civic pokazuje konkurencji, jak powinno się projektować wnętrze kompaktowego auta z dużym rozstawem osi. Do tego dochodzi wielki bagażnik o pojemności od 410 do 1220 l.

2022 Honda Civic e:HEV / Honda
Reklama

Honda chce by nowy Civic we wnętrzu dawał poczucie użytkowania auta premium, stąd w środku nowoczesne tkaniny i przyjemne w dotyku materiały. Mistrzem pierwszego wrażenia jest metalowa kratka nawiewu powietrza o wzorze plastra miodu poprowadzona przez całą szerokość deski rozdzielczej. Zamiast analogowych zegarów jest 10,2-calowy wyświetlacz. Z kolei stacja multimedialna obsługuje Android Auto i bezprzewodowy z Apple CarPlay.

2022 Honda Civic e:HEV / Honda

Honda Civic e:HEV, czyli nowy silnik benzynowy i dwie jednostki elektryczne

Honda zamierza do końca 2022 r. zelektryfikować wszystkie swoje modele wprowadzone na europejskie rynki. Dlatego nowy Civic jest już czwartą hybrydą, po HR-V, Jazzie i CR-V. W skrócie e:HEV "e:" oznacza elektryfikację, a "HEV" – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną.

Honda Civic jako hybryda e:HEV wykorzystuje 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Połączono je z nowym 2-litrowym silnikiem benzynowym pracującym w oszczędnym cyklu Atkinsona (sprawność energetyczna sięga 41 proc.). Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm.

W praktyce ten samochód przez większą część czasu jazdy działa podobnie jak lokomotywa spalinowo-elektryczna, czyli 2-littowy benzynowiec nie ma połączenia z kołami. Zamiast tego napędza generator zasilający silnik elektryczny, który dostarcza moc do kół przedniej osi. W efekcie nowa Honda Civic od zera do 100 km/h przyspiesza w ok. 7 sekund. Do tego jest też bardzo przyjemna elastyczność.

2022 Honda Civic e:HEV / Honda

Nowa Honda Civic i zużycie paliwa

Zespół napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków i sytuacji drogowej. Honda deklaruje, że przechodzenie z jazdy elektrycznej w hybrydową (gdy potrzeba wysokiego momentu obrotowego) i tryb spalinowy (wyższe prędkości) odbywa się niezauważalnie. Do tego kierowca może ustawić tryb sportowy, normalny, ekonomiczny i indywidulany, a tryb B z silniejszą rekuperacją powinien zapewnić wrażenie jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować przełącznikiem za kierownicą. Nowy Civic ma zapewnić zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km.

Honda Civic e:HEV / Honda

Honda Civic 11. generacji i wyposażenie

Civic 11. generacji jest też na czasie pod względem systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę. Honda zapewnia, że nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz poprawione układy rozpoznawania obiektów potrafią lepiej wykrywać pieszych, krawędzie jezdni, oznakowanie poziome drogi oraz inne pojazdy, w tym motocykle i rowerzystów.

Honda Civic e:HEV / Honda

Civic pierwszy raz został wyposażony w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku.

Honda Civic e:HEV / Honda

Honda Civic e:HEV, ceny w Polsce i trzy wersje do wyboru

Nowa Honda Civic e:HEV kosztuje w Polsce od 139 900 zł dla wersji Elegance. Taki samochód seryjnie oferuje m.in..: 17-calowe alufelgi, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania oraz siedmiocalowy wyświetlacz wielofunkcyjny.

Bogatsza wersja Sport to cena od 145 900 zł. Auto jest lepsze o światła przeciwmgielne LED, czarne lusterka, czarne ramki okien, sportowe pedały oraz 18-calowe czarne felgi aluminiowe.

Niespotykany wzór dysz nawiewu to oryginalny, designerski detal w kabinie nowego Civica / Honda
Honda Civic e:HEV / Honda

Najbogatsza wersja Advance kosztuje od 159 900 zł. Taki Civic to już audio klasy premium BOSE Centerpoint, panoramiczny szklany dach, adaptacyjne światła drogowe (ADB) oraz 10,2-calowy wielofunkcyjny wyświetlacz. Wyposażenie dodatkowe obejmuje również 18-calowe felgi, wykończone w dwóch odcieniach czerni z diamentowym szlifem, pokryte skórą fotele i podgrzewaną kierownicę.

2022 Honda Civic e:HEV / Honda