Reklama

Volkswagen od ponad roku pomaga swoim dilerom w przesadzeniu Polaków na samochody elektryczne. Wystarczy, że sprzedawca zadzwoni na specjalną infolinię o elektromobilności, a eksperci niemieckiej marki pomogą mu w odpowiedzi na pytania zadawane przez kupujących. Teraz VW zdecydował się iść o krok dalej…

Infolinia Elektromobilności świadczy też usługi skierowane do osób, które już kupiły elektrycznego lub hybrydowego VW. Jak to wygląda w praktyce? Eksperci z infolinii, podczas rozmowy telefonicznej upewniają się, że użytkownicy potrafią w pełni wykorzystać możliwości systemów zwiększających bezpieczeństwo oraz możliwości, jakie dają samochody elektryczne i hybrydowe. Zdarza się, że przedstawiciele VW spotykają się z klientami. Na tym jednak nie koniec…

Infolinia Elektromobilności i samochód elektryczny, nowy pomysł Volkswagena

Zaobserwowaliśmy, że klienci często zadają bardzo szczegółowe pytania związane nie tylko z naszymi samochodami, ale i ich użytkowaniem. Naszym priorytetem jest zadowolenie klientów, więc przedstawiciele Volkswagena powinni znać odpowiedzi na te pytania. W ramach Infolinii Elektromobilności nie poprzestajemy więc na kontakcie telefonicznym: przeprowadzamy streamingi, których tematyka oparta jest na najczęściej zadawanych pytaniach czy przygotowujemy materiały wideo dla naszych doradców – wyjaśniła Małgorzata Borowiec, kierownik szkoleń i jakości w marce Volkswagen.

Reklama
Volkswagen ID.5 / Volkswagen / Mariusz Barwinski

Samochód elektryczny to zagadka? 15 minut i po kłopocie

Odbiór nowego samochodu to szczególny moment, nie brakuje wówczas emocji. Między innymi dlatego kierowcy zapominają o zadaniu ważnych pytań lub o informacjach przekazanym im przez doradcę przed wyjazdem z salonu. Dlatego Volkswagen indywidualnie kontaktuje się z każdą osobą, która w tym roku odebrała samochód elektryczny lub hybrydowy typu plug-in. Telefon z VW dzwoni po około 4-5 tygodniach od wydania auta.

– W pierwszej kolejności umawiamy się na kontakt telefoniczny. To okazja na udzielenie odpowiedzi na pytania, które pojawiły się u klienta w pierwszych tygodniach użytkowania samochodu – wyjaśnił Szymon Łuczak, ID.Ekspert pracujący dla Infolinii Elektromobilności. – Średni czas trwania rozmowy to 15 minut, a wśród najczęściej poruszanych wątków są m.in. sposób działania rekuperacji w samochodzie, planowanie długich tras, działanie systemów asystujących kierowcy czy aplikacji WeConnect. W indywidualnych przypadkach eksperci marki Volkswagen proponują możliwość odbycia bezpłatnej wizyty u klienta, aby udzielić ewentualnego wsparcia czy przekazać kilka porad bezpośrednio przy samochodzie – wskazał.

Volkswagen ID.5 / Volkswagen / Mariusz Barwinski

– To innowacyjne rozwiązanie i widzimy, że klienci bardzo doceniają takie indywidualne podejście do ich zapytań. Rozmowy telefoniczne czy kontakt osobisty pozwalają nam na szczegółowy instruktaż oraz nawiązanie dobrych relacji z klientami. Nasi eksperci niejednokrotnie pozostają w kontakcie z klientami na długo po spotkaniach. Zdarza się nawet, że niektórzy z użytkowników modeli ID. wysyłają naszym specjalistom informacje o swoich imponujących wynikach z zakresu ecodrivingu, chwaląc się niskim zużyciem energii na dłuższych trasach – podkreśliła Małgorzata Borowiec.

Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance / dziennik.pl