Mitsubishi ASX zupełnie nowej generacji zastąpi model, który jest z nami od 2010 roku. Ponad 12 lat to kawał czasu w życiu samochodu, po drodze produkowany w Japonii SUV skusił niemal 380 tys. Europejczyków i przeszedł kilka liftingów. Teraz czas na drugie rozdanie…

Reklama

Nowy ASX radyklanie zmieni stylistykę i proporcje. Powstanie na platformie CMF-B, opracowanej przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Z tej architektury korzysta już nowe Renault Clio, Nissan Juke czy Dacia Logan i Sandero. Niebawem pojawi się też Dacia Bigster (2024 rok).

Mitsubishi ASX nowej generacji i pięć silników do wyboru

Nowa platforma i współpraca z Renault to także nowa gama silników. Mitsubishi właśnie ujawniło ofertę pięciu układów napędowych, którymi zostanie obdarowany ASX II generacji.

Podstawowym i najtańszym silnikiem będzie turbodoładowany trzycylindrowy benzynowiec 1.0 MPI-T z wtryskiem wielopunktowym, który zostanie połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka zapewni 91 KM mocy.

Mitsubishi ASX nowej generacji / Mitsubishi
Reklama

Silnik benzynowy 1.0 najtańszy, 1.3 to dwa warianty mocy

Lepsze osiągi to turbodoładowana jednostka czterocylindrowa 1.3 DI-T z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten silnik w parze z 6-biegową skrzynią manualną dostarczy kierowcy 140 KM mocy. 7-biegowy automat dwusprzęgłowy (7DCT) to gwarancja 158 KM pod nogą.

Mitsubishi ASX jako hybryda z silnikiem 1.6

ASX nowej generacji będzie pierwszym w Europie modelem Mitsubishi zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV). Zespół połączy jednostkę benzynową 1.6 Hybrid z dwoma silnikami elektrycznymi, akumulatorem o pojemności 1,3 kWh i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. W efekcie Mitsubishi ASX Hybrid pochwali się mocą 145 KM.

ASX plug-in hybrid, czyli niskie zużycie benzyny, ale...

Wreszcie na szczycie stanie ASX plug-in hybrid, czyli z ładowaniem większej baterii z gniazdka. Tu system PHEV stanowi silnik benzynowy 1.6 współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Systemowa moc układu to przynajmniej 160 KM.

Najmniejsza z całej piątki emisja CO2 na poziomie 30-31 g/km oznacza także najniższe zużycie benzyny. I żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy – ekonomiczny wynik jest możliwy pod warunkiem podróżowania z akumulatorem naładowanym w 100 proc. Jeśli jednak ktoś nie dopilnuje uzupełniania prądu w baterii wówczas musi liczyć się ze znacznie szybszym osuszaniem zbiornika paliwa.

Tym samym w rodzinie Mitsubishi debiutujący ASX będzie trzecim SUV-em typu plug-in po Outlanderze PHEV i Eclipse Cross PHEV. Od 2013 roku japoński producent sprzedał w Europie ponad 200 tys. hybrydowych SUV-ów z wtyczką.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX, kiedy ceny w Polsce?

Mitsubishi ASX II wyposażony w pięć układów napędowych do wyboru na rynku pojawi się wiosną 2023 roku, wtedy też poznamy ceny. Samochód będzie produkowany w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.

Mitsubishi ASX nowej generacji / Mitsubishi