Ford Mustang Mach-E fenomenem w Polsce. Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży i zanim pierwsze egzemplarze trafiły nad Wisłę, chętnych znalazły wszystkie samochody. To łącznie 220 szt. Co ciekawe blisko 70 proc. zamawiających Mach-e stanowili nowi dla Forda klienci. Aż 75 proc. zdecydowało się na wersję z napędem 4x4 i baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh. Najczęściej wybierany lakier to Lucid Red. Najwięcej zamówień zebrano w Warszawie i okolicach (łącznie 50 szt.), Górnym Śląsku (26 szt.) oraz Trójmieście (25 szt.).

Reklama

I właśnie w Gdańsku pierwszy Ford Mustang Mach-e trafił do nowych właścicieli. Z pudła ustawionego w salonie Plichta wyskoczył niczym królik z kapelusza...

Ford Mustang Mach-E / Ford / basia kramczynska gdynia
Ford Mustang Mach-E / Ford / basia kramczynska gdynia
Ford Mustang Mach-E / Ford / basia kramczynska gdynia

Ford Mustang Mach-E - nowa pula samochodów dla Polski

Mustang Mach-E jest dla Forda najważniejszą premierą ostatnich lat. Nie mam wątpliwości, że znalezienie nabywców na całą dostępną pulę 220 samochodów przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży to ogromny sukces i cieszymy się, że zamówione egzemplarze trafiają już do klientów – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. – Mam też bardzo dobrą wiadomość dla wszystkich zainteresowanych tym samochodem! Otrzymaliśmy dodatkową pulę aut do sprzedaży w Polsce i miło nam poinformować, że Mustang Mach-E nadal jest i będzie dostępny w ciągłej sprzedaży – dodał.

Ford Mustang Mach-E / Ford / basia kramczynska gdynia
Ford Mustang Mach-E / Ford / basia kramczynska gdynia

Mustang Mach-E - cena w Polsce i wyposażenie

Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh, czyli z napędem na tył i podstawowym akumulatorem to najtańsza wersja, ale bogato wyposażona. Standardem to 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, Ford SYNC nowej generacji, podgrzewane przednie fotele czy tylne reflektory LED. Do tego m.in. system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, a także system ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System. Wersje z napędem na tylne koła są dostępne z 18-calowymi felgami aluminiowymi.

Reklama

Moc maksymalna samochodu w tej odmianie to 269 KM (430 Nm), a jego zasięg według WLTP – do 440 km. Cena startuje od 216 120 zł.

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh / dziennik.pl
Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh / dziennik.pl

Ford Mustang Mach-E AWD 75 kWh

Podstawowa wersja Mustanga Mach-E z 4x4 kosztuje od 249 560 zł. Moc maksymalna tej wersji to 269 KM (580 Nm). Zasięg - 400 km na jednym ładowaniu akumulatora 75 kWh. Mustang Mach-E AWD 75 kWh to większe 19-calowe alufelgi i pakiet stylizacji nadwozia. Do tego są jeszcze adaptacyjne reflektory LED Mustang Signature czy przednie fotele z funkcją pamięci regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach oraz kamera ułatwiająca parkowanie tyłem.

Ford Mustang Mach-E RWD 98 kWh - zasięg 610 km

Mustang Mach-E z napędem na tylne koła, silnikiem o mocy 294 KM i baterią 98 kWh kosztuje od 247 570 zł. To właśnie w tej odmianie można liczyć na imponujący zasięg 610 km oraz szereg dodatków, których próżno szukać w wersjach ze standardową baterią.

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh

Ford Mustang Mach-E z napędem 4x4 i mocą 351 KM jest wyposażony w czerwone zaciski hamulcowe. W kabinie skrywa ciemną podsufitkę i perforowaną tapicerkę foteli Sensico z czerwonymi przeszyciami. Zasięg to 540 km. Cena startuje od 286 310 zł.

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh / dziennik.pl

Ford Mustang Mach-E GT

A w drodze jest jeszcze ekstraklasa! Najsilniejszy i najszybszy Mustang Mach-E GT wyposażony w największy akumulator oraz dwusilnikowy układ napędowy o mocy 465 KM i imponującym momencie obrotowym 830 Nm, który może być przekazywany niezależnie na przednią i tylną oś zapewniając przy okazji optymalną trakcję. Taki układ sprawia, że elektryczny SUV popisywać się będzie charakterem godnym prawdziwego Mustanga. Od zera do setki przyspieszy w 3,7 sekundy, by pomknąć nawet do 200 km/h. A to już osiągi nawet lepsze niż zapewnia Porsche Taycan 4S (4 s do 100 km/h) i niewiele wolniej od wersji Turbo (3,2 s). Sam Ford chwali się, że GT jest o 0,2 s szybszy od Tesli Model Y.

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh / dziennik.pl
Ford Mustang i Mustang Mach-E / Ford
Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh / dziennik.pl