Toyota to marka królująca w ogłoszeniach o sprzedaży samochodów z drugiej ręki. - Auta tej marki wygrywają obecnie pod tym względem w aż ośmiu województwach: mazowieckim, dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, podlaskim, podkarpackim, śląskim oraz warmińsko-mazurskim - wylicza Damian Schwanke, z serwisu Yanosik Autoplac.

Reklama

Za japońskim producentem pod względem publikowanych ogłoszeń podąża Volkswagen. Niemiecka marka wygrywa czterech województwach: lubelskie, pomorskie, świętokrzyskie i małopolskie ex aequo z Toyotą. W dwóch najpopularniejszy jest Fiat (opolskie i zachodniopomorskie), a po jednym regionie mają Mercedes (wielkopolskie), Peugeot (łódzkie) oraz Hyundai (lubuskie).

Toyota najwyraźniej prowadzi w województwie mazowieckim - ogłoszeń dotyczących tej marki jest tam aż o 48 proc. więcej, niż w przypadku BMW, które jest na drugim miejscu. Ciekawostką są jednak dane z województwa zachodniopomorskiego, gdzie Toyota jest druga i zdecydowanie przegrywa z... Fiatem, który ma aż 60 proc. więcej ogłoszeń.

Toyota królową polskich dróg

Zamiłowanie do Toyoty widoczne jest też w danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Według najnowszych raportów, od początku 2021 r. zarejestrowano w Polsce 27,5 tys. nowych samochodów osobowych tej marki. To o 7,5 tys. egzemplarzy więcej niż w przypadku Skody i aż o 13,7 tys. więcej niż w przypadku Volkswagena.

Toyota Corolla GR Sport / dziennik.pl

A jakie modele są najpopularniejsze? Jeśli chodzi o nowe auta, to w kwietniu najczęściej była rejestrowana Toyota Corolla (8835 sztuk), a za nią Toyota Yaris (6808 szt.) i Skoda Octavia (5969 szt.).

– Można wyszczególnić kilka powodów, dlaczego Toyota jest tak popularna w naszym kraju. Oprócz szerokiego wyboru modeli, duże znaczenie ma też to, że samochody tej marki tracą praktycznie najmniej na wartości. Auta Toyoty w ciągu trzech lat od momentu wyjazdu z salonu tracą 44 proc. wartości. Dla porównania, Mercedes, BMW czy Audi tracą na cenie około 52 proc. – wyliczył Damian Schwanke.

Jaka marka i cena ubezpieczenia OC?

Jak kształtują się średnie ceny OC w kontekście najpopularniejszych marek? Takie dane dostarcza m.in. aplikacja Yanosik, z którą zintegrowany jest serwis Autoplac.pl. Wystarczy zeskanować dowód rejestracyjny auta. Przy czym trzeba pamiętać o tym, że na wysokość OC wpływa bardzo wiele czynników, m.in. wiek kierowcy, jego historia wypadków czy styl jazdy. Z danych zebranych od początku 2021 r., cena ubezpieczeń OC dla najpopularniejszych marek w Polsce wyglądała następująco (mediana): Toyota - 667 zł, Skoda - 686 zł, Volkswagen - 698 zł, Ford - 714 zł, BMW - 1030 zł, Mercedes - 774, Audi - 729 zł, Kia - 669. Dla porównania, najdroższą marką był pod tym względem Lexus - 1039 zł.

Topowe marki samochodów w województwach / Yanosik