Toyota na początku roku objęła prowadzenie na polskim rynku i cały czas odjeżdżała konkurencji. Skoda próbowała ją doścignąć, ale przewaga ciągle okazywała się barierą nie do przebicia. A z najnowszych grudniowych danych wynika, że japońska firma jest coraz bliżej zagarnięcia pozycji lidera polskiego rynku za cały 2020 rok. Poważny udział w osiągach mają Corolla oraz Yaris najnowszej generacji, który we wrześniu debiutował na naszych drogach. Swoje zrobiły też promocje.

Reklama

– Oferta wyprzedaży rocznika 2020 obejmuje nie tylko rabaty na samochody i obniżki na dodatkowe wyposażenie, ale także bon rabatowy na akcesoria o wartości 1000 zł dla wybranych modeli – powiedział dziennik.pl Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – Ponadto wersje hybrydowe otrzymują EkoBonus, za pomocą którego Toyota przekazuje klientom obniżkę akcyzy przyznaną samochodom hybrydowym. EkoBonus w wysokości 1,5 proc. dotyczy hybryd z silnikiem poniżej 2 l, a zatem Yarisa, Corolli i Toyoty C-HR, zaś EkoBonus 7,3 proc. obejmuje modele z większymi silnikami, czyli RAV4 Hybrid i Camry Hybrid – wyjaśnił.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid / dziennik.pl

Toyota Yaris tanieje

Nowa Toyota Yaris do spółki z poprzednią generacją zajmują pierwsze miejsce w segmencie B stanowią ponad 25 proc. sprzedaży samochodów tej klasy w kraju.

Nowy Yaris w promocji kosztuje od 56 900 zł za wersję Active z silnikiem 1.0/72 KM. Taki model jest wyposażony m.in. w klimatyzację, lampy przeciwmgielne i światła LED z tyłu i do jazdy dziennej. Do tego producent seryjnie montuje system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall i najnowszą wersję pakietu Toyota Safety Sense zawierającą 6 różnych układów, system multimedialny z ekranem dotykowym 7 cali, sterowany przyciskami na kierownicy, z Android Auto, Apple CarPlay i usługami łączności Toyota Connected Car.

Toyota Yaris / dziennik.pl

Yaris Active z napędem hybrydowym 1.5/116 KM produkowanym w Wałbrzychu staniał o 4 tys. zł – cena startuje teraz od 72 800 zł. Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force w topowej wersji Premiere Edition wyróżnia się zarezerwowanym dla niej metalizowanym lakierem Tokyo Fusion, z którym kontrastuje czarny dach – taki samochód także można mieć o 4 tys. zł taniej, bo od 85 600 zł. Japoński producent zapewnia, że maksymalny rabat w przypadku nowego Yarisa to 6200 zł. Dodatkowe 1000 zł upustu na akcesoria przysługuje po aktywowaniu aplikacji MyT.

Toyota Yaris / dziennik.pl

Toyota Yaris Classic nie umiera

Toyota zachowała w ofercie poprzednią 3. generację tego auta jako model Yaris Classic. Teraz jego cennik otwiera kwota 48 tys. zł. Podstawowa wersja obejmuje silnik 1.0/72 KM oraz klimatyzację, system audio z Bluetooth plus systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego. Ten sam model z silnikiem 1.5/111 KM kosztuje 51 000 zł. Z kolei Yaris Hybrid z napędem starszej generacji o mocy 100 KM w wersji Active kosztuje 69 900 zł. Obniżki sięgają 6 tys. zł.

Toyota Yaris Hybrid / Toyota

Toyota Corolla schodzi z ceny

Toyota Corolla, która od pierwszych dni 2020 roku jest najczęściej wybieranym modelem japońskiej marki na polskim rynku. Samochód występuje jako sedan, hatchback i TS Kombi. Gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe – oparty na silniku 1.8 o łącznej mocy 122 KM oraz z silnikiem 2.0 Hybrid Dynamic Drive, którego moc 184 KM (0-100 km/h w 7,9 s).

Toyota Corolla GR Sport / dziennik.pl
Reklama

Teraz japońska firma kusi rabatami na ten model sięgającymi 18 300 zł. Corolla Hatchback kosztuje od 69 900 zł, a hybryda to wydatek od 86 600 zł. Ceny najbardziej atrakcyjnej pod względem osiągów i prowadzenie hybrydowej Corolli GR Sport startują z poziomu 109 100 zł. Corolla sedan różni się delikatnie od pozostałych wariantów wydłużonym przodem. Auto z tym nadwoziem kosztuje od 71 900 zł, a standard obejmuje m.in. pakiet Toyota Safety Sense, system eCall, system multimedialny z ekranem dotykowym 8 cali, Android Auto, Apple CarPlay i usługami łączności Toyota Connected Car oraz światłami do jazdy dziennej LED.

Toyota Corolla GR Sport / dziennik.pl

Aygo – najtańsza Toyota

Toyota Aygo – najpopularniejszy w Polsce model w segmencie najmniejszych aut (40 proc. rynku) – także tanieje. Dzięki temu nowe auto japońskiej marki można kupić za 38 300 zł – to cena Aygo w wersji X z pakietem Comfort, wyposażona m.in. w klimatyzację manualną, system audio z 4 głośnikami, cyfrowe radio DAB i Bluetooth oraz wielofunkcyjną kierownicą z przyciskami do obsługi multimediów. Najbogatsza odmiana JBL Edition z systemem audio marki JBL i szaro-pomarańczowym nadwoziem kosztuje 53 000 zł.

Toyota Aygo / Toyota

Toyota C-HR i RAV4 – SUV z hybrydą

Nowy cennik Toyoty C-HR otwiera kwota 85 900 zł za wersję z silnikiem benzynowym 1.2 Turbo, to o 9 tys. zł mniej niż wcześniej przewidywał katalog. Jednak w przypadku tego auta kierowcy najczęściej, bo aż 88 proc. kierowców stawia na napęd hybrydowy. A do wyboru przewidziano odmianę 1.8/122 KM 184-konny napęd z silnikiem 2.0. Pierwszy z nich w podstawowej specyfikacji Comfort kosztuje od 102 900 zł, zaś mocniejszy jest dostępny od drugiej wersji Style za 116 900 zł.

Z kolei Toyota RAV4 kosztuje od 116 900 zł; ceny wersji hybrydowej 2.5 zaczynają się od 125 500 zł. Maksymalny rabat to 22 tys. zł.

Toyoty C-HR / Media / Jayson Fong - www.jaysonfong.com
Toyota RAV4 / dziennik.pl