Skoda Enyaq iV dla czeskiej marki ma szczególne znaczenie, stanowi bowiem początek nowej ery. Ery samochodów w 100 proc. elektrycznych. Dlatego konstruktorzy postarali się by ich pierwszy SUV na prąd zaprojektowany na nowoczesnej platformie MEB już na dzień dobry kradł serca kierowców, a rywali zostawiał w pokonanym polu. Zastosowanie tej architektury z akumulatorami zamkniętymi w podłodze uwolniło drogę do stworzenia auta nie tylko efektownego stylistycznie i z zasięgiem na poziomie nawet 510 km, ale też komfortowego. Przy niemal kompaktowych wymiarach nadwozia – nowy SUV jest krótszy od Octavii – wnętrze imponuje obszernością porównywalną z flagowym SUV-em marki, czyli Kodiaqiem.

Reklama
Skoda Enyaq iV / dziennik.pl

Dużo przestrzeni i liczne luksusy

Jeszcze większe wrażenie robią możliwości urządzenia tej kabiny. Tu Skoda poszła zupełnie nową ścieżką. Razem z modelem Enyaq iV debiutują pakiety wyposażenia pod nazwą Design Selections. W efekcie aranżacje inspirowane nowoczesnym wnętrzarstwem różnią się m.in. tapicerką, elementami ozdobnymi, deską rozdzielczą oraz użytymi materiałami. W zależności od wariantu, inaczej wyglądają lub z innych tworzyw wykonane są dywaniki, konsola środkowa i oświetlenie. W sumie dostępnych jest 10 różnych pakietów tematycznych, większość w wersji podstawowej i bardziej rozbudowanej wersji Plus. A ich wspólnym mianownikiem jest jakość wykonania na poziomie aut premium – pod tym względem Enyaq iV wjeżdża do samochodowej ekstraklasy.

Skoda Enyaq iV / dziennik.pl

Skoda Design Selection

Podstawowy model Enyaq 50 iV (109 kW) jest przewidziany w minimalistycznej wersji Studio. Opcja Loft, w standardzie od mocniejszej wersji Enyaq 60 iV (132 kW), bazuje na nowoczesnych formach. Dwupoziomowa deska rozdzielcza jest wykończona w dwóch kolorach. Kolejne opcje Design Selections dostępne są na liście wyposażenia dodatkowego. Lodge to stonowany klimat, Lounge stawia na ekskluzywność, a Suite i ecoSuite oferują klasycznie luksusowe detale. W najszybszym i najmocniejszym modelu Enyaq vRS iV (225 kW) opcja RS Lounge podkreśla jego zadziorny charakter, a pakiet RS Suite dodaje elegancji.

Skoda Enyaq iV / Skoda / IvoHercik.com

Materiały ratują planetę

Skoda przy aranżacji wnętrza Enyaqa iV postawiła na materiały przyjazne naturze. Stąd tapicerka w odmianie Lodge została utkana w 40 proc. z wełny, niezależnie przebadanej i certyfikowanej zgodnie z surowymi wymaganiami firmy Woolmark. Warto wiedzieć, że znak „Wool Blend Performance” jest zastrzeżony dla produktów mających w swoim składzie od 30 do 49,9 proc. żywej wełny. Pozostałe 60 proc. to poliester z recyklingowanych butelek PET. Obicia sprężystych foteli mają przyjemną fakturę i zapewniają komfortową temperaturę – nie nagrzewają się zbytnio ani nie wychładzają.

Z kolei koniakowa skórzana tapicerka w opcji ecoSuite Design Selection jest wytwarzana w szczególnie zrównoważony sposób. Skóra użyta do jej produkcji jest garbowana przy pomocy wyciągów z liści oliwnych.

Skoda Enyaq iV / Skoda / IvoHercik.com

Wnętrze na bogato

Skoda nie żałowała sobie przy kompilacji wyposażenia. Już w bazowej wersji Enyaq iV 50 standard obejmie m.in. dwustrefową klimatyzację Climatronic, skórzaną kierownicę z wielofunkcyjnymi przyciskami do sterowania wybranymi systemami auta, bezkluczykowe uruchamianie samochodu Kessy Go, reflektory LED i szybkie ładowanie do 50 kW. W autach z większym akumulatorem seryjnie instalowane będą ponadto czujniki parkowania, kamera tylna, podgrzewanie kierownicy i inne. W zależności od wybranej wersji w standardzie znajdziemy też łopatki przy kierownicy, które można używać do wyboru poziomu odzyskiwania energii.

Skoda Enyaq iV. Zamówienie w klika klików

Skoda razem z debiutem Enyaqa iV zreformowała dostępność wyposażenia dodatkowego i zmieniła strukturę wyboru wersji podstawowych, aby konfigurowanie auta było jeszcze łatwiejsze. Takie podejście uprości proces składania zamówienia – stworzenie spersonalizowanego modelu Enyaq iV powinno zająć zaledwie kilka kliknięć. A szczegóły już niebawem…

Skoda Enyaq iV / Skoda / IvoHercik.com
Skoda Enyaq iV / Skoda / IvoHercik.com
Skoda Enyaq iV / dziennik.pl