Toyota rozwija w Polsce struktury nowej marki Toyota Professional wyspecjalizowanej w sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych, pikapów oraz osobowych wersji vanów. Prace trwają od jesieni 2019 roku. I po ponad roku pracy biznes zaczyna przynosić owoce...
Toyota oferuje auta dostawcze
Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że samochody dostawcze Toyoty zanotowały najlepszy wynik w swojej historii nad Wisłą. Model Proace City, jak i większy Proace sprzedały się w listopadzie w największej liczbie w ciągu jednego miesiąca. A kompaktowy Proace City ze sprzedażą 424 sztuk zajął pierwsze miejsce w segmencie i zdobył prawie 18 proc. rynku. W efekcie niemal co drugi kombivan sprzedany w Polsce w ubiegłym miesiącu pochodził z salonu Toyoty. W zestawieniu marek na rynku aut dostawczych japońska marka zajmuje obecnie 8. miejsce – zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i licząc od stycznia do listopada.
Toyota Proace City występuje na rynku w dwóch wersjach nadwozia - Standard 4,4 m lub Long 4,7 m (zdjęcia). W obu odmianach ładowność samochodu sięga nawet 1000 kg, a pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 3,3 do 4,4 m3. Konfiguracja wnętrza pozwala na transport towarów lub przewóz ludzi. Do wyboru są dwa indywidualne fotele lub trzyosobowa kanapa z przodu. To drugie rozwiązanie umożliwia montaż systemu Smart Cargo, który łączy otwieraną przegrodę z unoszonym przednim siedzeniem pasażera, aby zwiększyć długość przestrzeni bagażowej o 1,3 m, a jej pojemność o 0,4 m3. Samochód poradzi sobie także z przyczepą do 1,5 tony.
Producent przewidział także systemy zabudowy dedykowane do tego modelu. Dobrym przykładem może być izoterma wykonana w technologii termoformowania płyt plastikowych ABS, które idealnie przylegają do ścian przedziału ładunkowego. Izotermę można wyposażyć w kompaktowy agregat montowany we wnętrzu samochodu, bez często stosowanego, lecz mało praktycznego modułu chłodniczego na dachu auta, który zwiększa jego wysokość i podnosi środek ciężkości.
Toyota Proace City w wersji Furgon Brygadowy Active ma w drugim rzędzie składaną na płasko kanapę z przesuwaną przegrodą (dla powiększenia pojemności ładunkowej). Maksymalną długość użyteczną można uzyskać przez złożenie fotela pasażera i wykorzystanie otwieranej klapy w przegrodzie. W efekcie dysponujemy samochodem 5-miejscowym lub przy złożonym drugim rzędzie siedzeń w pełni funkcjonalnym furgonem.
Toyota Proace City Verso dla dużej rodziny
Osobowa Toyota Proace City Verso może pomieścić nawet do 7 pasażerów w obu wersjach długości nadwozia. Wnętrze daje się skonfigurować na kilka sposobów. W drugim rzędzie mogą zostać zamontowane trzy indywidualne fotele przesuwane po szynach, które po złożeniu tworzą płaską podłogę, lub składana kanapa, dzielona w proporcji 60:40. Trzeci rząd siedzeń może zostać dodany zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia. Zarówno w wersji z kanapą, jak i w wersji z indywidualnymi fotelami Proace City Verso wyposażony jest w trzy uchwyty ISOFIX w drugim rzędzie siedzeń.
Toyota oferuje również luksusowe dodatki, a wśród nich panoramiczny, szklany dach. W tej wersji auto można doposażyć w schowek nad głową podobny do tych, jakie montowane są w samolotach, oraz centralny, wiszący schowek o pojemności 74 l, dostępny z drugiego rzędu siedzeń oraz z bagażnika. Dostęp do bagażnika w ciasnych przestrzeniach ułatwi opcja otwieranego okna w tylnej klapie.
Benzyna czy silnik Diesla? W drodze napęd elektryczny
W gamie silnikowej Toyoty Proace City znajduje się jednostka benzynowa 1.2 Turbo – w wariantach o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów lub 130 KM ze skrzynią automatyczną oraz turbodiesel 1.5 w wariantach 75, 100 i 130 KM. Najmocniejszy z nich jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną. W 2021 roku zadebiutuje Proace City z napędem elektrycznym.
Toyota twierdzi, że Proace City pod względem wyposażenia nie ustępuje autom osobowym. We wszystkich wersjach standardowo montowany jest system eCall, który automatycznie nawiązuje kontakt ze służbami ratowniczymi, dostarczając im najważniejszych informacji – takich jak geograficzne położenie samochodu i liczba pasażerów – a także spowoduje, że pasażerowie będą mogli się komunikować z operatorem alarmowym, nawet jeśli zostaną unieruchomieni.
Dostawcza odmiana Furgon w wersji Active standardowo wyposażona jest także w radio z USB i Bluetooth, elektryczne szyby w pierwszym rzędzie, czujnik zmierzchu czy podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne oraz fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego i podłokietnikiem.
Osobowy Proace City Verso ma ponadto w standardzie zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense z systemem awaryjnego hamowania, układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PSC), układem rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i aktywnym tempomatem (ACC), a także kolorowy wyświetlacz między zegarami i klimatyzację.
Toyota Proace City z gwarancją na milion kilometrów
Toyota dla modelu Proace City przewidziała "Gwarancję Pro" na 3 lata lub 1 mln km. Japoński producent w ten sposób wprowadza ubezpieczenie zapewniające pokrycie kosztów napraw oferowane w cenie auta. Oferta obejmuje także 3-letnią gwarancję na wady powłoki lakierniczej i 6-letnią na perforację korozyjną nadwozia.
– Gwarancja PRO obejmuje wszystkie fabrycznie zamontowane w pojeździe elementy i podzespoły mechaniczne, elektryczne, elektroniczne oraz hydrauliczne i pneumatyczne do kwoty aż 100 000 zł. Naprawy są wykonywane przy zastosowaniu oryginalnych części i zgodnie z zaleceniami producenta – powiedział dziennik.pl Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Większa Toyota Proace także z milionem km
Toyota oferuje też większy model Proace (188 sztuk sprzedanych w listopadzie). Samochód dostępny w wersji dostawczej oraz osobowej Verso jest oferowany w licznych odmianach, z dwoma rozstawami osi (2,9 lub 3,2 m) i w trzech długościach nadwozia. Linia dostawcza występuje w pakietach wyposażenia Life, Active, Comfort i jako furgon brygadowy w dwóch wersjach, a Proace Verso jako Combi, Business, Family oraz luksusowa odmiana VIP, dostępna także z pakietem Selection.
– Jest wiele elementów, które przekładają się na pozytywny odbiór tego modelu na polskim rynku – powiedział Mularczyk. – Jednym z nich jest gwarancja PRO na okres 36 miesięcy lub do osiągnięcia przebiegu aż miliona kilometrów. Nabywcy doceniają także bogate wyposażenie, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, wysoką jakość i wartość rezydualną oraz dużą różnorodność i innowacyjność systemów zabudowy. Dostawczy model Toyoty oferuje także szeroką gamę silnikową oraz dostępność automatycznej skrzyni biegów, zarówno dla odmiany Proace, jak i Proace Verso – wyjaśnił.
Toyota Hilux w nowej odsłonie
Toyota Hilux w segmencie pickupów zajmuje drugie miejsce z wynikiem 38 egzemplarzy sprzedanych w ciągu miesiąca. To niemal 12 proc. wszystkich tego typu aut dostarczonych w listopadzie. Japoński producent oferuje obecnie 8. generację Hiluxa – auto po modernizacji zyskało nowy i mocniejszy silnik oraz bogatsze wyposażenie. Zmiany zaszły również w zawieszeniu – samochód powinien zapewniać wyższy komfort.