Samochód elektryczny będzie można naładować szybciej niż trwa tankowanie auta spalinowego? Inżynierom ze Skeleton Technologies we współpracy z naukowcami z Instytutu Technologii w Karlsruhe udało się opracować ogniowo, które ma zlikwidować wszelkie demony rynku elektromobilności. Specjaliści wskazują, że rozwiązanie radykalnie przyspieszy ładowanie akumulatorów trakcyjnych oraz zauważalnie wydłuży ich żywotność.
– SuperBattery to przełom w branży motoryzacyjnej. Stosowane wraz z akumulatorami litowo-jonowymi zapewnią wysoką gęstość energii i mocy, długą żywotność i 15-sekundowy czas ładowania – powiedział Taavi Madiberk, prezes zarządu Skeleton Technologies. Według testów SuperBattery ma gwarantować żywotność rzędu setek tysięcy cykli ładowania. A wszystko dzięki wykorzystaniu "zakrzywionego grafenu" stworzonego i opatentowanego przez Skeleton Technologies (w roli nadprzewodnika wykorzystano warstwę grafenową).
Do upowszechnienia samochodów elektrycznych potrzebne będzie zauważalne przyspieszenie ładowania baterii i w tym pomóc mogą baterie nowej generacji jak np. SuperBattery.
– Skeleton Technologies idealnie pasuje do naszego celu. Są zarówno elastyczni, jak i wystarczająco duzi, aby opracować nowy proces, stworzyć produkt na podstawie naszej wiedzy i wprowadzić go na rynek – wskazuje Maximilian Fichtner, kierownik jednostki badawczej w Karlsruhe Institute of Technology i dyrektor w Helmholtz-Institute Ulm.
Projekt zyskał uznanie w sektorze elektromobilności. Przedstawicielom Skeleton Technologies udało się podpisać list intencyjny na kwotę 1 mld euro z czołowymi firmami motoryzacyjnymi, które są zainteresowane wdrożeniem tej technologii do użytku w samochodach elektrycznych nowej generacji.