Tablice rejestracyjne z nowej produkcji wydawane kierowcom w wydziałach komunikacji wyróżniają się detalami, które mają je znacznie lepiej chronić przed podrabianiem. Wprowadzone rozwiązania powinny również ułatwić weryfikację oryginalności tablic podczas kontroli drogowej.

Reklama

Różnice są najlepiej widoczne, kiedy przyjrzymy się autom stojącym obok siebie.

Tablice rejestracyjne. Jak poznać nowe i stare? / dziennik.pl

Czerwona Skoda Octavia nowej generacji była zarejestrowana przed 11 lipca, a Superb już po dacie wejścia w życie rozporządzenia ministra infrastruktury dotyczącego tablic rejestracyjnych, montowanych na pojazdach rejestrowanych w naszym kraju.

Reklama
Tablice rejestracyjne z nowymi zabezpieczeniami. Pomysłodawcy rozwiązania podkreślają, że laserowy grawerunek – w przeciwieństwie do naklejki – jest odporny na uszkodzenia, nie da się go usunąć czy podrobić / dziennik.pl

Tablice rejestracyjne, które dostał Superb są bogatsze w nowe oznaczenia naniesione techniką laserową. W myśl wprowadzonych przepisów grawerunek wyznacza pole przeznaczone do umieszczenia nalepki legalizacyjnej (hologram).

Tablice rejestracyjne. Nowe zabezpieczenia (u góry) są nanoszone techniką laserową. / dziennik.pl

Do tego nad naklejką pojawił się trudny do podrobienia wizerunek orła w koronie nawiązujący do godła narodowego. Niżej pod wytłoczonymi numerami rejestracyjnymi laserowo nanoszone są jeszcze oznaczenie nazwy producenta i numer certyfikatu.

Laserowy grawerunek (orła oraz numerów producenta i certyfikatu) - ministerstwo infrastruktury wdrożyło nowe zabezpieczenie tablic rejestracyjnych / dziennik.pl
Skoda Superb zarejestrowana po 11 lipca ma już numery z solidniejszym zabezpieczeniem / dziennik.pl

Co ważne, nie jest pewne, że przy rejestrowaniu samochodu otrzymamy tablice wykonane w myśl najnowszego rozporządzenia. Tablice wyprodukowane wcześniej oraz ich wtórniki "posiadane przez organ rejestrujący przed dniem wejścia w życie nowych przepisów" pozostaną ważne i są wydawane do czasu wyczerpania zapasów.

Tablice rejestracyjne wykonane "starą" techniką / dziennik.pl