Toyota wprowadza nową wersję logotypu firmy. Japońska firma tłumaczy, że w ten sposób sygnalizuje transformację z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianej mobilności.
– Nowy design został opracowany z myślą o coraz bardziej różnorodnych klientach, których Toyota pozyskuje w związku z nieustannym poszerzaniem zakresu produktów i usług mobilnych – wyjaśniają przedstawiciele marki. – Projekt wizualny Toyoty wprowadzany w Europie został opracowany z myślą o przejrzystości i prostocie i opiera się na czterech podstawowych zasadach: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium oraz spójność dla wszystkich działów, jednostek biznesowych i submarek – dodają.
Nowel logo będzie w dwuwymiarowe (płaskie) i zniknie z niego słowo "Toyota". Pomysłodawcy zmian twierdzą, że utrzymanie nazwy marki w logotypie nie jest konieczne, ponieważ emblemat Toyoty jest dobrze znany w całej Europie.
Nowe logo będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, zaś obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Toyota utrzyma dotychczasową identyfikację graficzną stacji dilerskich w Europie. Zostanie ona jednak zweryfikowana z myślą o nowej strategii dla sieci dilerów Toyoty na 2025 rok.
– Opracowaliśmy nową identyfikację wizualną Toyoty z myślą o świecie jutra. Skupiliśmy się na nieustannym rozwijaniu kontaktu z klientami, aby jak najskuteczniej, na bieżąco informować ich o szybkim rozwoju Toyoty w najważniejszych dziedzinach – zelektryfikowanych samochodów, usług mobilnych i sprzedaży internetowej – powiedział Didier Gambart, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i doświadczeń klientów Toyota Motor Europe.
Toyota Yaris - pierwsza dostanie nowe "płaskie" logo marki
Po raz pierwszy z nowym logo zetkniemy się przy okazji premiery Toyoty Yaris Hybrid czwartej generacji. W Polsce nowy model jest oferowany w 5 wersjach. Już podstawowa odmiana Active może okazać się wystarczająca. W standardzie jest oferowany system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, dwoma głośnikami, Bluetooth, cyfrową obsługą stacji radiowych DAB, interfejsem Android Auto i Apple Carplay oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Standardowa jest także klimatyzacja – automatyczna w odmianie hybrydowej lub manualna z silnikami konwencjonalnymi.
Do tego dochodzi zestaw systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2. generacji, który obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układu rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatycznych świateł drogowych (AHB). Na pokładzie Yarisa debiutuje: układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall) i system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS). Nowością są także poduszki powietrzne między kierowcą i pasażerem w pierwszym rzędzie siedzeń. Tak wyposażony najtańszy Yaris Active kosztuje od 58 900 zł (z silnikiem 1.0). W wersji hybrydowej od 76 900 zł. Toyota spodziewa się jednak, że Polacy wzorem poprzedniego modelu będą najczęściej wybierać odmiany "średnie i wyżej".
Po Yarisie nowel logo dostanie m.in. najpopularniejsza w Polsce Toyota, czyli Corolla. Zmiana czeka czeka też CH-R, Camry, RAV4 i spółkę...
Japońska firma wprowadza także zmiany w nazwach niektórych jednostek biznesowych. Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services. Program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used.