Opel Mokka nowej generacji wreszcie na scenie i od pierwszego spojrzenia przyciąga zupełnie nową stylistyką. Właśnie w tym kierunku przez najbliższe dziesięciolecie mają podążać kolejne modele niemieckiej marki. A ich znakiem szczególnym będzie moduł Opel Vizor, który niczym szyba w kasku motocyklowym zakrywa twarz auta. Za lśniącym czernią panelem zgrupowano czujniki elektronicznych asystentów oraz matrycowe reflektory IntelliLux LED z charakterystycznym motywem skrzydła rozdzielone logo z błyskawicą.

Reklama

Nowa Mokka rzuca się w oczy i zmieni postrzeganie naszej marki. Wraz z Mokką odkrywamy na nowo Opla i przedstawiamy naszą stylistykę na następną dekadę. Pokazuje ona wszystko, co marka oznacza dziś i w przyszłości: Mokka jest atrakcyjna, wydajna i innowacyjna pod każdym względem – powiedział Michael Lohscheller, szef Opla.

Opel Mokka / Opel

Mokka powstała na platformie CMP (Common Modular Platform) stosowanej również przez inne marki koncernu PSA. Auto ma 4,15 m długości, czyli jest o 12,5 cm krótsze od poprzednika, a przy tym o 10 cm niższe i o 1 cm szersze. Rozstaw osi zyskał 2 mm. Zwisy przycięto – z przodu o 61 mm, z tyłu o 66 mm. Mimo bardziej zwartej karoserii producent obiecuje lepszą przestronność na pokładzie. Bagażnik pomieści do 350 l w odmianach spalinowych i 310 l z napędem elektrycznym.

Opel Mokka / Opel

W kabinie również rewolucja. Najważniejszą nowością jest kokpit Opel Pure Panel, który ukształtowaniem dowołuje się do motywu Opel Vizor. Całkowicie cyfrowy, maksymalnie uproszczonym w obsłudze. Poziomo rozciągnięta tablica rozdzielcza łączy dwa panoramiczne wyświetlacze skierowane na prowadzącego – ten przed kierowca ma 12 cali, tuż obok – 10 cali (7 w autach bazowych). Twórcy twierdzą, że wszystko pomyślano tak, by nie rozpraszało uwagi. Nawet wloty powietrza zostały ukryte za ekranami. Szczęśliwie zostało kilka przycisków do obsługi najpotrzebniejszych układów.

Opel Mokka / Opel

Opel nowej generacji od pierwszego dnia sprzedaży będzie dostępny z napędem w pełni elektrycznym. Mokka-e dostała układ, który już wykorzystuje Corsa-e. Silnik elektryczny wytwarza 136 KM i 260 Nm. Kierowca dostanie do wyboru trzy tryb jazdy – Normal, Eco i Sport. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 150 km/h. Akumulator o pojemności 50 kWh powinien zapewnić zasięg do 322 km. Standardowym wyposażeniem jest system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80 proc. w 30 minut. Mokka oczywiście jest też przystosowana do ładowania z domowego WallBoxa (prąd trójfazowy 11 kW) i zwykłego gniazdka.

Opel Mokka / Opel

Także pod względem zachowania na drodze nowa Mokka ma zmienić wizerunek Opla. Największą radość sprawi w wersji elektrycznej. Korzyściami z zamknięcia akumulatorów pod nogami są obniżony środek ciężkości oraz lepsze rozłożenie masy – oba te czynniki mają kapitalne znaczenie dla właściwości jezdnych. A pod względem prowadzenia niemiecki crossover chce oczarowywać zwinnością, dawać frajdę i angażować kierowcę. Do tego nowa generacja chwali się o 30 proc. większą sztywnością skrętną nadwozia i masą własną niższą o nawet 120 kg.

Opel Mokka / Opel

Wyposażenie zapowiada się atrakcyjnie. Wśród wspomagaczy kierowcy jest adaptacyjny tempomat ACC (Advanced Cruise Control), którego funkcja "stop and go" w korkach zmienia auto w pojazd półautonomiczny – pozwala automatycznie ruszać i hamować bez ingerencji człowieka. Ponadto system aktywnego pozycjonowania pasa ruchu utrzyma auto na środku pasa ruchu.

Opel Mokka / Opel

Mokka już w bazowej wersji będzie wyposażona w lampy LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, a także rozpoznawanie znaków drogowych. Przewidziano również panoramiczną kamera cofania 180 stopni. Lista opcji obejmuje m.in. reflektory matrycowe IntelliLux z 14 elementami, które automatycznie dopasowują wiązkę światła do warunków drogowych i nadjeżdżających pojazdów w taki sposób by nie oślepiać, ale porządnie oświetlić drogę. Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są wyposażone w zintegrowane sterowanie głosem. Usługa Opel Connect z systemem eCall i nawigacją online dostarczy informacji o ruchu drogowym i zapewni pomoc w razie awarii czy wypadku. Na pokładzie przewidziano też bezprzewodowe ładowanie telefonów.

Opel Mokka / Opel
Reklama

Produkcja auta ruszy pod koniec 2020 roku. A w salonach nowy Opel Mokka pojawi się w 2021 roku.

Alternatywą do napędu elektrycznego będą silniki benzynowe i wysokoprężne. Cena? Mokka będzie pozycjonowana poniżej modelu Grandland X, a to może oznaczać ok. 80-85 tys. zł za podstawową wersję.

Opel Mokka / Opel