Skoda kuje żelazo póki gorące. Czeska marka po prezentacji udoskonalonej octavii pochwaliła się kolejnymi nowościami. Octavia RS i Scout także trafiły do chirurga plastycznego. Oto efekty metamorfozy…

Skoda octavia RS w nowym wcieleniu także dostała podwójne reflektory à la mercedes klasy E. Samochód wyposażono w cztery przednie lampy wykonane w pełni w technologii LED z funkcją adaptacyjnych świateł AFS. Nowa twarz to także szersza osłona chłodnicy i zmieniony zderzak z powiększonymi wlotami powietrza przykrytymi kratownicą o strukturze plastra miodu.

Skoda / TobiasSagmeister
Reklama

Tył również wyposażono w oświetlenie LED - diody oświetlają tablicę rejestracyjną a pod kloszami lamp układają się w charakterystyczne dla Skody C.

Nowa skoda octavia RS kryje pod karoserią obniżone o 15 mm i utwardzone zawieszenie, rozstaw tylnych kół poszerzony o 30 mm wobec poprzednika i sportowy układ hamulcowy z zaciskami pokrytymi czerwonym lakierem. Standardowo samochód oferowany jest z 18-calowymi alufelgami, które po dopłacie można wymienić na większe o jeden cal.

Skoda / TobiasSagmeister

Wreszcie najważniejsza zmiana - octavia RS przy okazji metamorfozy dostała też zastrzyk mocy. Silnik 2.0 TSI generuje 230 KM (o 10 KM więcej) i 350 Nm momentu obrotowego (od 1500 do 4600 obr./min). Skoda podkreśla, że nowa octavia RS jest rekordowa szybka - auto ma przyspieszać do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna 0-250 km/h. Producent obiecuje spalanie na poziomie 6,5 l/100 km. Standardowa skrzynia manualna może zostać opcjonalnie wymieniona na sześciostopniową automatyczną przekładnię dwusprzęgłową DSG.

Skoda / TobiasSagmeister

Octavia RS będzie też dostępna w odmianie wysokoprężnej. Silnik 2.0 TDI wyprodukuje 184 KM (380 Nm). Auto powinno do setki przyspieszać w 7,9 sekundy. Obok opcji skrzyni DSG, wariant RS 2.0 TDI dostępny jest z wyborem napędu na oś przednią lub wszystkie cztery koła.

Skoda

Odmłodzona octavia RS dostała też zastrzyk nowych technologii. Najwyższy system nawigacji columbus wyposażono w 9,2-calowy monitor, który reaguje na zbliżenie dłoni wyświetlając ikony. Wbudowany moduł WiFi zmieni auto w hotspot na kołach. Można też mieć moduł LTE.

Skoda / TobiasSagmeister

Samochód wyposażono również w układ ułatwiający cofanie z przyczepą. Inny system wyhamuje samochód kiedy tylko wyczuje pieszego przed maską. System kamer pokaże kierowcy na monitorze otoczenie kiedy ten będzie np. parkować. Auto zaalarmuje też przy cofaniu gdy z lewej lub z prawej strony nadjedzie inny samochód. Octavia RS kombi otworzy klapę bagażnika automatycznie po machnięciu nogą pod zderzakiem.

Skoda oznaczenie RS zaczęła wykorzystywać w 1974 roku - w ten sposób sygnowano konstrukcje wyczynowe. Samochody drogowe dostały ten symbol w 2000 roku. A octavia RS została wyprodukowana już w ilości ponad 200 tys. egzemplarzy, z czego połowa przypada na produkowaną od 2013 roku trzecią generację.

Skoda octavia scout także odmłodniała. Pod względem wizualnym zmiany są podobne do tych jakie zaszły w zwykłej octavii i najszybszej odmianie RS.

Skoda

Scout występuje jedynie jako kombi. Podniesiony o 30 mm model jest seryjnie wyposażony w napęd 4x4. Pod maską może pracować benzynowy silnik 1.8 TSI/180 KM lub turbodiesel 2.0 TDI o dwóch poziomach mocy 150 lub 184 KM. Słabszy wariant wysokoprężny można teraz sparować ze skrzynią DSG.

Skoda octavia w nowej odsłonie trafi do sprzedaży na przełomie 2016 i 2017 r. Polskie ceny poznamy pod koniec bieżącego roku, a w salonach samochód będzie od marca.

Skoda