Skoda kuje żelazo póki gorące. Czeska marka po prezentacji udoskonalonej octavii pochwaliła się kolejnymi nowościami. Octavia RS i Scout także trafiły do chirurga plastycznego. Oto efekty metamorfozy…
Skoda octavia RS w nowym wcieleniu także dostała podwójne reflektory à la mercedes klasy E. Samochód wyposażono w cztery przednie lampy wykonane w pełni w technologii LED z funkcją adaptacyjnych świateł AFS. Nowa twarz to także szersza osłona chłodnicy i zmieniony zderzak z powiększonymi wlotami powietrza przykrytymi kratownicą o strukturze plastra miodu.
Tył również wyposażono w oświetlenie LED - diody oświetlają tablicę rejestracyjną a pod kloszami lamp układają się w charakterystyczne dla Skody C.
Nowa skoda octavia RS kryje pod karoserią obniżone o 15 mm i utwardzone zawieszenie, rozstaw tylnych kół poszerzony o 30 mm wobec poprzednika i sportowy układ hamulcowy z zaciskami pokrytymi czerwonym lakierem. Standardowo samochód oferowany jest z 18-calowymi alufelgami, które po dopłacie można wymienić na większe o jeden cal.
Wreszcie najważniejsza zmiana - octavia RS przy okazji metamorfozy dostała też zastrzyk mocy. Silnik 2.0 TSI generuje 230 KM (o 10 KM więcej) i 350 Nm momentu obrotowego (od 1500 do 4600 obr./min). Skoda podkreśla, że nowa octavia RS jest rekordowa szybka - auto ma przyspieszać do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna 0-250 km/h. Producent obiecuje spalanie na poziomie 6,5 l/100 km. Standardowa skrzynia manualna może zostać opcjonalnie wymieniona na sześciostopniową automatyczną przekładnię dwusprzęgłową DSG.
Octavia RS będzie też dostępna w odmianie wysokoprężnej. Silnik 2.0 TDI wyprodukuje 184 KM (380 Nm). Auto powinno do setki przyspieszać w 7,9 sekundy. Obok opcji skrzyni DSG, wariant RS 2.0 TDI dostępny jest z wyborem napędu na oś przednią lub wszystkie cztery koła.
Odmłodzona octavia RS dostała też zastrzyk nowych technologii. Najwyższy system nawigacji columbus wyposażono w 9,2-calowy monitor, który reaguje na zbliżenie dłoni wyświetlając ikony. Wbudowany moduł WiFi zmieni auto w hotspot na kołach. Można też mieć moduł LTE.
Samochód wyposażono również w układ ułatwiający cofanie z przyczepą. Inny system wyhamuje samochód kiedy tylko wyczuje pieszego przed maską. System kamer pokaże kierowcy na monitorze otoczenie kiedy ten będzie np. parkować. Auto zaalarmuje też przy cofaniu gdy z lewej lub z prawej strony nadjedzie inny samochód. Octavia RS kombi otworzy klapę bagażnika automatycznie po machnięciu nogą pod zderzakiem.
Skoda octavia scout także odmłodniała. Pod względem wizualnym zmiany są podobne do tych jakie zaszły w zwykłej octavii i najszybszej odmianie RS.
Scout występuje jedynie jako kombi. Podniesiony o 30 mm model jest seryjnie wyposażony w napęd 4x4. Pod maską może pracować benzynowy silnik 1.8 TSI/180 KM lub turbodiesel 2.0 TDI o dwóch poziomach mocy 150 lub 184 KM. Słabszy wariant wysokoprężny można teraz sparować ze skrzynią DSG.
Skoda octavia w nowej odsłonie trafi do sprzedaży na przełomie 2016 i 2017 r. Polskie ceny poznamy pod koniec bieżącego roku, a w salonach samochód będzie od marca.