To oznacza, że koleje wcielenie tego stylowego malucha będzie produkowane jedynie w Tychach i stamtąd eksportowane na cały świat - także do USA.
Przypominamy, że fiat 500 na potrzeby amerykańskiego rynku jest obecnie produkowany w fabryce Chryslera w Meksyku (Toluca). Z informacji ANE powołującego się na źródło informacji w Fiacie produkcja tego auta zostanie tam zakończona w 2015 roku.
Można się domyślać, że część wielkiego planu dyrektora generalnego włoskiego koncernu Sergio Marchionne, który zapowiedział, że do 2016 roku Fiat wypuści siedemnaście nowych modeli samochodów, a siedem podda gruntownej modernizacji.
Jeśli doniesienia "Automotive News Europe" potwierdzą się w przyszłości wówczas fabryka Fiata w Tychach znowu może być na fali. Produkcja nowej generacji fiata 500 w Polsce przyczyniłaby się do wzrostu wykorzystania mocy produkcyjnych zakładu - wcale nie jest wykluczone, że koncern zatrudniałby nowych pracowników.
Głośne w ostatnim czasie zwolnienia w tyskiej fabryce Fiata (pracę straciło ok. 1500 osób) koncern tłumaczył sytuacją rynkową i z zakończeniem z końcem 2012 roku produkcji w Tychach modelu panda classic, który - obok fiata 500 - był wiodącym modelem fabryki.
W 2013 roku dzienna produkcja zakładu ma zmniejszyć się do ok. 1,1 tys. aut na dobę, co oznacza ponad 250 tys. egzemplarzy w ciągu całego roku, wobec poniżej 350 tys. w tym roku i ponad 467,7 tys. w roku 2011. W rekordowym roku 2009 produkcja przekroczyła 600 tys. aut.