Konkurs zorganizowany został przez Southern Automotive Media Association (SAMA) - działające w USA stowarzyszenie dziennikarzy motoryzacyjnych, organizacji medialnych, marketingowych i producentów samochodowych. O sukcesie modelu, zdaniem ponad 60 uczestniczących w imprezie dziennikarzy, zadecydowały: ekskluzywny design, eleganckie i funkcjonalne wnętrze, wyposażenie klasy Premium i markowe "insygnia" Gucci.
Od czasu amerykańskiej premiery podczas Nowojorskiego Tygodnia Mody we wrześniu ubiegłego roku, Fiat 500 by Gucci MY 2012 fascynuje zarówno entuzjastów motoryzacji, jak i śledzących nowe trendy w modzie. Inspirowany neoklasycznym, czarno-białym filmem, model przyciąga wzrok błyszczącym czarnym lub białym, perłowym lakierem nadwozia. Ponadto auta edycji specjalnej Fiat 500 by Gucci wyróżniają się ekskluzywnymi elementami designu, które doskonale współgrają z charakterystycznym designem "pięćsetki".