Prawdziwym klejnotem jest jeden z pierwszych samochodów elektrycznych - Slaby-Beringer z 1923 roku. Mały, napędzany elektrycznie pojazd, generował moc 3 KM z 24-woltowego akumulatora. Jego prędkość maksymalna wynosiła 40 km/h. Założyciel zakładów DKW Jörgen Skafte Rasmussen zainteresował się tym małym samochodem z drewnianą karoserią i stał się udziałowcem firmy Slaby-Beringer, która w 1925 roku stała się częścią koncernu DKW.
65 lat później, w marcu 1990 roku, Audi 100 Avant Duo wyposażone w nową technologię hybrydową zostało zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pięciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM napędzał przednią oś, silnik elektryczny o mocy 12 KM oś tylną. Pojazd potwierdzał możliwość zbudowania samochodów hybrydowych, które mogą na krótkich odcinkach poruszać się dzięki napędowi elektrycznemu. Audi 100 Avant Duo, podobnie jak Slaby-Beringer zostanie zaprezentowane w Zwickau.
Równolegle do technologii hybrydowej obecnej w aktualnych modelach A6 hybrid, A8 hybrid i Q5 hybrid quattro, Audi tworzy samochody, które korzystając tylko z napędu elektrycznego mogą pokonywać długie dystanse - są to modele e-tron. 30 marca będą się mogli o tym przekonać osobiście odwiedzający muzeum Augusta Horcha. Fani motoryzacji dostaną możliwość skorzystania z jazdy próbnej jednym z trzech modeli Audi A1 e-tron lub Audi A3 e-tron.
Nowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy muzeum Augusta Horcha jest częścią wspólnego projektu zakładów Stadtwerke Zwickau i Zachodniosaksońskiej Wyższej Szkoły w Zwickau. Jednym z powodów jej budowy jest projekt rządowy pod nazwą "Elektromobilność". Zakrojony na trzy lata program ma na celu wspieranie rozwoju elektromobilności w całym kraju oraz uwidocznienie niemieckiej kompetencji technologicznej za granicą.
Bawaria i Saksonia zgłosiły wspólnie swoją kandydaturę do projektu. Audi jest również zaangażowane w to przedsięwzięcie, podobnie jak inne przedsiębiorstwa i koncerny, takie jak Porsche czy MAN. Wspólnym celem jest wprowadzenie ponad 250 tysięcy samochodów elektrycznych na drogi Bawarii i Saksonii do roku 2020. Otwarcie pierwszej publicznej e-stacji w Zwickau ma wesprzeć stworzenie niezbędnej infrastruktury.