Podjęliśmy decyzję o udziale w wyścigach z europejską wersją modelu Civic - powiedział Takanobu Ito, prezes zarządu i dyrektor generalny Hondy. W tym celu opracujemy całkowicie nowy silnik i wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani tym nowym wyzwaniem.

Reklama

Partnerami Hondy w tym projekcie są firmy Mugen i J.A.S. Motorsport. Zadaniem Mugena będzie wyprodukowanie opracowanego przez Honda R&D silnika oraz obsługa tej jednostki napędowej podczas wyścigów. J.A.S. Motorsport zbuduje samochód wyścigowy na bazie nowego pięciodrzwiowego modelu Civic, wyprodukowanego w fabryce Hondy w Swindon.

Silnik wyścigowy to czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowana, zgodna z przepisami kategorii Super 2000 opracowanymi przez FIA.

Honda planuje zadwbiutować w WTCC jeszcze w tym sezonie podczas rundy w Japonii (21 października 2012, na torze Honda Suzuka), a potem w Chinach i Makao. Następnie Honda przystąpiłaby do wszystkich wyścigów sezonu 2013 z dwoma samochodami i zespołem zarządzanym przez J.A.S. Motorsport.

Seria WTCC to Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych organizowane przez FIA. Także FIA restrykcyjnie ustala parametry samochodów w kategorii Super 2000. Wszystkie samochody, które konkurują w mistrzostwach, bazują na autach produkowanych masowo, w ilości nie mniejszej niż 25.000 rocznie, posiadających więcej niż cztery siedzenia. Obecnie do mistrzostw dopuszczane są tylko samochody z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 l, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dystans każdego z wyścigów wynosi miedzy 50 a 60 km. Cały sezon wyścigowy obejmuje 12 weekendów (każdy po dwa wyścigi).