Wzornictwo nadwozia oraz ergonomiczne wnętrze czynią z Alto komfortowy środek lokomocji. Niewielkie zużycie paliwa oraz minimalny poziom emisji spalin dbają zarówno o Twój portfel, jak i o środowisko naturalne. Poznaj Alto i przekonaj się sam o jego zaletach.

Suzuki Alto łączy w sobie atrakcyjną stylizację z miejską mobilnością i doskonałymi walorami w zakresie ekologii, a zwłaszcza emisji CO2, trafiając w potrzeby dzisiejszych klientów oraz wymagania ochrony środowiska. W dodatku, jak na mały pojazd miejski jest samochodem dającym wielką radość z jazdy, odzwierciedlając filozofię zawartą w sloganie Suzuki "Way of Life!".

Będąc drugim modelem drugiej fazy światowej strategii Suzuki, ukierunkowanej na przyjazność dla użytkownika i rodziny, nowy Alto oferuje wysoki poziom komfortu przy niewielkich gabarytach. Design samochodu łączy sportowy, dynamiczny wygląd, który powinien przypaść do gustu europejskiej klienteli z doskonałą aerodynamiką. Można śmiało powiedzieć, że nowe Alto to najbardziej stylowy samochód w swoim segmencie. W pracy nad nowym Alto inżynierowie i styliści Suzuki wykorzystali całą swą niezrównaną wiedzę i doświadczenie w konstrukcji małych samochodów, która zapewniła firmie tak wiele sukcesów zarówno w Japonii, jak i na całym świecie. Alto jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów, którzy oczekują samochodu dającego dużo radości, a przy tym przyjaznego dla środowiska. Sprzedaż w Europie rozpoczęła się marcu 2010 roku.

Koncepcja

Suzuki Alto to samochód przeznaczony przede wszystkim dla mieszkańców miast, którzy potrzebują niewielkiego, ale stylowego samochodu oferującego radość z jazdy, przy doskonałych własnościach w zakresie ekologii. Pojazd ten doskonale wpisuje się w założenia drugiej fazy światowej strategii Suzuki. Punktem wyjściowym koncepcji nowego Alto jest założenie, że klienci powinni mieć możliwość jeżdżenia samochodem ekonomicznym, przyjaznym dla środowiska, stylowym, wygodnym i praktycznym, o dobrych osiągach. Małe wymiary (nowy Alto jest najmniejszym samochodem wśród strategicznych modeli Suzuki) pozwalają zapewnić doskonałe osiągi w zakresie ekologii, dając redukcję masy pojazdu, bez negatywnego wpływu na przyjazność dla środowiska.

Design, wygoda i praktyczność

Suzuki Alto charakteryzuje się sportowym wyglądem tchnącym energią miasta, przy niewielkich wymiarach zewnętrznych. Design jest elegancki i piękny, między innymi dzięki opływowej linii nadwozia, zaprojektowanego tak, aby trafić w europejskie gusty, a doskonały współczynnik aerodynamiki wynoszący 0,30 pomaga oszczędzać paliwo i zapewnia niską emisję CO2.

We wnętrzu kabiny jest dużo miejsca dla osób podróżujących na przednich siedzeniach, ale samochodem wygodnie będzie jechać czwórka dorosłych pasażerów. W kabinie przewidziano wiele podręcznych schowków. Pomimo małych wymiarów zewnętrznych, Alto oferuje sporo miejsca na bagaż za tylnymi siedzeniami, a po ich złożeniu bagażnik osiąga naprawdę pokaźne rozmiary.

Wymiary

Nowe Alto ma długość całkowitą 3 500 mm, szerokość 1 600 mm, wysokość 1 470 mm, a rozstaw osi to 2 360 mm.

Osiągi i podstawowe dane techniczne

- silnik benzynowy o pojemności 1,0 l spełniający wymagania normy Euro 5

- zużycie paliwa: 4,4 l/100km w cyklu mieszanym

- emisja dwutlenku węgla (CO2): 103 g/km w cyklu mieszanym

- zawieszenie przednie: kolumny MacPherson

- tylne zawieszenie: oś sztywna

- minimalny promień skrętu: 4,5 m

Silnik i układ przeniesienia napędu

Suzuki Alto jest napędzany benzynowym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 litra, który z powodzeniem stosowany jest w znanym już modelu Splash. Jednostka ta ma lekką, kompaktową konstrukcję i odznacza się niskim tarciem wewnętrznym. Maksymalna moc wynosi 50kW, a moment obrotowy 90Nm. Zużycie paliwa wynosi tylko 4,4 l/100km, a emisja dwutlenku węgla (CO2) zaledwie 103 g/km. Standardowo stosowana jest pięciobiegowa skrzynia manualna. Dostępna jest także czterobiegowa przekładnia automatyczna, bardzo rzadko spotykana w samochodach z silnikiem o pojemności 1,0 l.

Zawieszenie

Przednie zawieszenie składa się z kolumn MacPherson oraz obszernej ramy o wysokiej sztywności. W połączeniu ze wzmocnionymi punktami mocowania kolumn takie rozwiązanie zapewnia doskonałe, pewne prowadzenie pojazdu. Tylne zawieszenie w nowym Alto to znacznie udoskonalona sztywna oś z wahaczami wzdłużnymi i drążkiem reakcyjnym. Sprężyny śrubowe i amortyzatory zostały w wyniku testów na drogach Europy zestrojone tak, aby zapewnić maksymalną stabilność prowadzenia.

Celem konstruktorów Suzuki było uzyskanie takiego zestrojenia układu jezdnego, aby prowadzenie samochodu na ulicach miast było jak najlepsze i dawało kierowcy jak najwięcej radości z jazdy. Dlatego kierowca nowego Alto może cieszyć się doskonałym wyczuciem samochodu, jego pewnymi i błyskawicznymi reakcjami, łagodnym pokonywaniem nierówności drogi oraz dobrym tłumieniem wstrząsów i wibracji. Te zalety osiągnięto dzięki doświadczeniu Suzuki zdobytemu w sporcie motorowym na całym świecie. Minimalny promień skrętu nowego Alto wynosi zaledwie 4,5 m, dzięki czemu samochód jest bardzo zwrotny i łatwy w manewrowaniu czy parkowaniu, nawet na niewielkiej przestrzeni.

Bezpieczeństwo

Dla redukcji skutków ewentualnych wypadków w konstrukcji nadwozia nowego Alto zastosowano koncepcję Suzuki o nazwie Total Effective Control Technology (TECT), która obejmuje strefę kontrolowanego zgniotu, pochłaniającą energię zderzenia, ramę zawieszenia zbudowaną tak, by rozpraszała energię jak najdalej od osób podróżujących samochodem oraz solidną, sztywną strukturę kabiny. Zastosowanie stali o wysokiej ciągliwości w budowie najważniejszych części nadwozia podnosi poziom bezpieczeństwa osób podróżujących samochodem bez zwiększenia masy pojazdu.

Dwie lub cztery poduszki powietrzne ( w zależności od wersji) SRS redukują skutki kolizji, zmniejszając możliwość odniesienia poważnych obrażeń, a materiały wnętrza pochłaniające energię zapewniają wysoki poziom ochrony głów kierowcy i pasażerów.