W środku bez zbędnych udziwnień, wszystko na swoim miejscu. Mocno i dokładnie dopasowane, a potem skręcone. Zwykłe przełączniki, tradycyjne pokrętła, archaiczne dźwignie kierunkowskazów i na czerwono podświetlane zegary - podobne do znanych z najmocniejszego "miśka".

Oldskulowo, ale z klimatem i sportowym zacięciem. Poza tym mniej elektroniki to mniej problemów - samochód ma trzymać się w jednym kawałku, a nie bajerować tysiącem lampek.

Widzieliśmy większe bagażniki, ten w lancerze to raczej kuferek (344 litry). Sytuację ratuje podwójne dno - pod wykładziną maskują się wodoodporne schowki - supersprawa, jeśli chcemy przewieźć np. kalosze czy wędki. Funkcjonalność wzrasta po złożeniu kanapy (1079 litrów) - wtedy na płaskiej podłodze mieszczą się naprawdę długie rzeczy.

Skromne klasyczne kombi w ogóle nie bije po oczach swoimi możliwościami. Kanciasta karoseria ma zwolenników i przeciwników. Ten samochód kocha się za coś zupełnie innego…

Uwielbia ostre łuki i absolutnie nie protestuje, kiedy się go pogania do czerwonego pola. 135-konny motor daje dużo radości z jazdy, wkręca się na ok. 7000 obr./min i ciągle chce więcej.

Można odnieść wrażenie, że lubi, gdy się od niego wymaga. Biegi wchodzą z lekkim, przyjemnym oporem, a skoki są krótkie i precyzyjne. Taka namiastka Evo dla początkujących. Dobra robota.