Od modelu 911 Carrera S nowe GTS z silnikiem 3,8 l jest mocniejsze o 23 KM. Zdaniem speców pod względem osiągów auto zbliża się 435-konnej wersji 911 GT3.

Porsche 911 Carrera GTS jako jedyny model w rodzinie Carrera łączy klasyczny napęd na tylne koła z nadwoziem wersji Carrera 4, szerszym o 44 mm od wersji tylnonapędowych. Samochód ma także szerszy rozstaw kół, a ponadto od standardowych wersji Carrera wyróżnia go szereg innych szczegółów wizualnych i rozwiązań technicznych, np. 19-calowe felgi RS Spyder z centralną nakrętką, lakierowane na czarno, z rantem obręczy wykończonym na wysoki połysk, a na tylnej osi opony 305/30 R19.

Do cech charakterystycznych GTS należą także przedni zderzak w SportDesign z czarnym spojlerem, specjalne progi, również lakierowane na czarno oraz logo Carrera GTS na drzwiach i pokrywie silnika, czarne lub srebrne, zależnie od koloru nadwozia. Czarnym kolorem wykończona jest także wnęka pomiędzy rurami wydechowymi.

We wnętrzu, oferowanym standardowo w kolorze „black Alcantara”, wewnętrzna cześć fotela kierowcy i pasażera pokryte są czarną Alcantarą. Ten sam luksusowy materiał użyty jest w zdominowanej przez kolor czarny sportowej kabinie GTS we wszystkich miejscach kontaktu kierowcy i pasażera z pojazdem, takich jak trójramienna kierownica SportDesign, lewarek zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego.

Szczególną uwagę zwrócono na konstrukcję układu dolotowego w silniku bokser o pojemności 3,8 l. i mocy 408 KM. Specjalny kolektor ssący z komorą rezonansową wyposażony jest w sześć sterowanych podciśnieniowo przepustnic, które powyżej określonej prędkości obrotowej zmieniają geometrię układu dolotowego, podnosząc wartości mocy i momentu obrotowego (w kolektorze Carrery S znajduje się tylko jedna taka przepustnica).

Dzięki temu maksymalny moment obrotowy 420 Nm występuje już przy 4200 obr./min. czyli o 200 obrotów niżej niż w wersji Carrera S. Podwyższeniu osiągów sprzyja także sportowy układ wydechowy GTS z dwiema rurami, których obudowy zewnętrze pomalowane są na czarno, a wewnętrzne rury, pokryte powłoką nanocząsteczkową, polerowane są dodatkowo od zewnątrz.

Carrera GTS wyposażona jest standardowo w ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach do przodu, a na życzenie otrzymać można skrzynię PDK (Porsche Doppelkupplung). W porównaniu do Carrery S, prędkość maksymalna wersji ze skrzynią ręczną wzrasta o 4 km/h i wynosi 306 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h skraca się o 0,1 s., wynosząc w wersji GTS Coupé ze skrzynią PDK i trybem Sport Chrono Package Plus ustawionym w pozycji Sport Plus 4,2 s. Zużycie paliwa Carrery GTS ze skrzynią PDK w NEDC wynosi 10,2 l/100 km, a emisja CO2 to 240 g/km.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Carrera GTS w wersjach Coupé i Cabriolet rozpocznie się w Polsce w grudniu 2010 roku. Wcześniej, bo już na początku października samochód będzie gwiazdą w czasie wystawy w Paryżu.